عایق الاستومری جزو مواردی است که در عایق کاری سیستم ها و تاسیسات بسیار کاربرد دارد. ‌این عایق ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما، از آن ها در ایزوله سازی تاسیسات ساختمان، کانال ها، سقف های سوله، بویلر ها، چیلر ها، مخازن، سیستم های تهویه مطبوع، لوله های انتقال نفت و گاز، صنعت خودرو سازی و عایق لوله ها استفاده می شود و کاربرد بسیار مفیدی دارند.
کد خبر: ۹۴۸۵۵۵
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۳ 14 March 2021

عایق الاستومری جزو مواردی است که در عایق کاری سیستم ها و تاسیسات بسیار کاربرد دارد. ‌این عایق ها به دلیل داشتن مقاومت بالا در مقابل سرما و گرما، از آن ها در ایزوله سازی تاسیسات ساختمان، کانال ها، سقف های سوله، بویلر ها، چیلر ها، مخازن، سیستم های تهویه مطبوع، لوله های انتقال نفت و گاز، صنعت خودرو سازی و عایق لوله ها استفاده می شود و کاربرد بسیار مفیدی دارند.

با کابرد های بیشتر عایق الاستومری آشنا شوید

ویژگی های عایق الاستومری

عایق الاستومری دارای وزن سبکی می باشد و بخاطر توانایی انعطاف پذیری بالایی که دارد، این امکان وجود دارد که به آسانی از آنها به منظور ایزوله کردن سیستم های متنوع استفاده کرد.

از دیگر ویژگی های که این نوع عایق دارد این است که هیچ گونه مواد مضر و آلرژی زایی را در خود ندارد. به همین دلیل زمان استفاده از آنها به دستکش و یا ماسک احتیاجی نیست و کسی که آنها را نصب می کند هیچ آسیبی نمی بیند.

از دیگر ویژگی های عایق الاستومری، مقاومت بالا در برابر آتش می باشد و همین طور از گسترش آن جلوگیری می کند. در حقیقت عایق الاستومری نوعی عایق نسوز به حساب می آید و آن را عایق نسوز نیز می نامند.

یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری این است که به راحتی می توان آن را رنگ کرد و توانایی رنگ پذیری دارد. شما می توانید به راحتی آن ها را با رنگ روغن رنگ کنید. زیرا که آنها قابلیت رنگ پذیری با رنگ روغنی را نیز دارند. به همین خاطر می توان در محیط هایی که این عایق در معرض دید قرار دارد را برای زیباتر کردن ظاهر آن رنگ کرد. با این کار دیگر لازم نیست نگران نمای بیرونی یا داخلی ساختمان خود باشید ، از دیگر ویژگی های مهم عایق الاستومری، مقاومت بالا در مقابل رشد قارچ و باکتری می باشد.

ساختار عایق الاستومری به شکل سلول بسته می باشد و همین طور فضای بسته سول ها با گاز نیتروژن پر شده است که همین گاز های پر شده در فضای بسته ی آنها موجب شده است، مقاومت آن ها در مقابل فشار و همین طور جذب رطوبت بیشتر شود.

به کار گیری عایق الاستومری پافلکس موجب می شود که برخی از مراحلی که برای عایق کاری با عایق های دیگر ضروری بود کم تر شود و نصب آن بسیار راحت تر شود. همین ویژگی نصب راحت عایق الاستومری پافلکس باعث می شود که در هزینه ها و زمان به اندازه ی چشم گیری صرفه جویی شود و با نگاهی به ، عایق الاستومری و لیست قیمت انواع عایق الاستومری محصولات فراعایق میتوانید انتخاب نمایید..

یکی دیگر از ویژگی های عایق الاستومری پافلکس این است که دوام و طول عمر عایق الاستومری بسیار زیاد است.

عایق الاستومری حرارتی و برودتی احتیاجی به روکش ندارد زیرا که ساختار سلول بسته بودن آن موجب می شود که به هیچ عنوان آب به درون آن نفوذ نکند.

به خاطر داشتن ویژگی مقاومت بالای سطح عایق الاستومری  موجب شده که در مقایسه با پشم شیشه و عایق های سنتی آسیب کمتری ببیند و همین طور مقاومت بیشتری داشته باشند.

توجه داشته باشید که درست است که قیمت عایق الاستومری پافلکس نسبت به پشم شیشه و پشم سنگ بیشتر است اما بخاطر اینکه نیازی به پوشش ندارد بسیار مقرون به صرفه تر هستند.

یکی دیگر از نکاتی که درباره عایق الاستومری وجود دارد و آن را منحصر به فرد تر می کند، این است که این عایق ها هم به عنوان عایق حرارتی و هم به عنوان عایق برودتی شناخته شده اند و در هر دو مورد کاربرد دارند.

علاوه بر این ویژگی هایی که در بالا ذکر شد، دیگر ویژگی که این عایق الاستومری دارد این است که عایق صوتی در برابر صوت بسیار مقاوم است و جذب صوت خوبی دارند و در انتقال صدا جلوگیری می کند.

راه های تشخیص کیفیت مرغوب عایق الاستومری

با کابرد های بیشتر عایق الاستومری آشنا شوید

در گذشته از عایق هایی مانند پشم شیشه و یا پشم سنگ استفاده می شد؛ اما با کشف عایق های الاستومری و ویژگی های بی نظیر آن، استفاده از عایق های قدیمی منسوخ شد. این عایق ها با کاربرد هایی که روز به روز به آن افزوده می شود، جایگزین مناسبی برای عایق های قدیمی هستند. عایق های الاستومری به دو نوع EPDM و NBR به بازار ارائه می گردند. این عایق بسته به نیاز مخاطبین به صورت لوله ای و رولی تولید شده و به بازار عرضه می شود. حال سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که چگونه از شکل فیزیکی و ظاهر عایق، کیفیت مرغوب آن را شناسایی کنید. در این مقاله همراه ما باشید تا با راه های تشخیص کیفیت عایق مرغوب و نامرغوب آشنا شویم.

در قدم اول برای شناسایی کیفیت عایق آن را وزن کنید، عایق خوب دارایی وزنی سبک بوده و هر چه عایق وزن بیشتری داشته باشد مواد ناخالص بیسشتری در آن به کار رفته و جنس عایق نامرغوب تر است. قدم دوم برای تشخیص سختی و نرمی عایق است. انعطاف پذیری و نرم بودن عایق الاستومری پافلکس به معنای تخلخل بیشتر آن است. هر چه تخلخل عایق بیشتر باشد، درصد نفوذ حرارت، دما و رطوبت کمتر خواهد شد. جلوگیری از هدر رفت دما و رطوبت بسته به حفره های هوایی عایق دارد.  اگر مابین فضای بین سلولی عایق بیشتر باشد انتقال حرارت نیز کمتر می شود.

عایق الاستومری رولی

عایق الاستومری به شکل پتو صاف و مسطح است به همین دلیل نام دیگر آن عایق پتویی نیز است. مقایسه عایق الاستومری پافلکس در اندازه و فضاهایی عایق کاری بزرگ کاربرد دارد. این عایق با توجه به نیاز مخاطبین در ضخامت های مختلفی به بازار ارائه میشوند که در ضخامت های 6،9 ، 13 ، 19 ، 25 و 32 میلیمتر تولید می شوند. عرض این عایق معمولا به طول یک متر می رسد.

ضخامت طول
32 میلی متر 6 متر
25 میلی متر 8 متر
19 میلی متر 10 متر
13 میلی متر 14 متر
9 میلی متر 20 متر
6 میلی متر 30 متر

نمونه ای از عایق الاستومری موجود در بازار بر حسب طول و ضخامت

عایق الاستومری چسب ساده

در بسیاری از موارد نیاز است که سطح عایق به کار مورد نظر بچسبد، برای عایق کردن میتوان از عایق الاستومری فراعایق با چسب استفاده کرد. روش کار با این عایق بسیار ساده بوده و نصب آن به سهولت انجام می پذیرد به صورتی که فقط کافی است کاغذ روغنی محافظ چسب را برداشته و عایق را به سطح مورد نظر متصل کنید.

اما بدانید از: راه های تشخیص کیفیت مرغوب عایق الاستومری

با کابرد های بیشتر عایق الاستومری آشنا شوید

عایق الاستومری چسب مسلح

در مواردی برای عایق کاری، حرارت بسیار و مداوم وجود د ارد، در این موارد میتوانیم از از چسب نخدار یا مسلح بهره برد. از ویژگی برتر عایق الاستومری پافلکس جنس چسب آن است که باعث چسبندگی عایق در طولانی مدت می شود.

عایق الاستومری با روکش آلومینیوم

هنگامی که عایق کاری در معرض نور خورشید و بارندگی است، و یا در محیط های بیرونی انجام میشود برای استفاده بهینه از این عایق استفاده میشود؛ عایق الاستومری پافلکس که بسته به نوع کارایی در ضخامت های 130، 170 و 230 میکرون در بازار موجود است.

عایق الاستومری لوله ای

از عایق الاستومری پافلکس برای عایق کاری کانال های تاسیساتی و لوله های سرمایشی و گرمایشی استفاده میشود. این عایق در ابعاد و قطر های متنوع و ضخامت های متنوعی تولید می شود. عایق لوله ای به صورت شاخه ای در اندازه های یک متر، 80 سانتی متر و دو متر ارائه می شوند. برای سهولت در نصب این عایق می توان آن را چاکدار کرد. برای افزایش مقاومت آن نیز میتوان آن را با آلومینیوم روکش دار کرد.

منبع: عایق الاستومری فراعایق

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار