مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم گفت:‌ زیرساخت‌های فنی و مخابراتی برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک در استان قم مهیا است.
کد خبر: ۹۴۸۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸ 14 March 2021

به گزارش تابناک قم، اکرم روح‌پرور افزود: با تشکیل ستاد مرکزی انتخابات در وزارت کشور، ستاد انتخابات استانی و کمیته‌های مربوطه از جمله کمیته فناوری اطلاعات تشکیل شده و در این راستا ثبت‌نام داوطلبان شرکت در انتخابات شوراها در قالب اپلیکیشن موبایلی و نسخه ویندوز به‌صورت غیرحضوری و الکترونیک و همچنین از طریق دفاتر پیشخوان و فرمانداری به‌صورت حضوری در حال انجام است.

وی اضافه کرد: انتخابات شوراهای اسلامی سال آینده به احتمال قوی در هشت کلانشهر کشور از جمله شهر قم به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد، ولی انتخابات ریاست جمهوری و خبرگان رهبری به‌صورت نیمه‌مکانیزه می‌باشد.

وی ادامه داد: داوطلبان شرکت در انتخابات می‌توانند برنامه‌های ثبت‌نام را از طریق پورتال وزارت کشور به نشانی entekhabat.moi.ir دانلود نمایند.

روح‌پرور خاطرنشان کرد: در انتخابات سال ۹۸ (دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و اولین میان‌دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری)، استان قم در بین استان‌ها رتبه نخست را در زمینه شاخص کل عملکرد فناوری اطلاعات کسب کرد.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دومین انتخابات میاندوره ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری و سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، ۲۸ خردادماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

اجرای طرح حذف دریافت تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی

وی در ادامه با اشاره به عملکرد اداره فناوری اطلاعات استانداری قم، بیان کرد: در اجرای طرح حذف دریافت تصویر صفحه اول شناسنامه و کارت ملی، قم در سال ۹۳ به‌عنوان استان پایلوت انتخاب شد و سامانه‌ای با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری در راستای اجرای این طرح برای استعلام و احراز هویت آنلاین بر روی شبکه دولت در اختیار دستگاه‌های اجرایی استان قرار گرفت.

وی افزود: این طرح در سال ۹۷ با دستور وزیر کشور در سه استان قم، سمنان و خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت و امسال با صدور بخشنامه بانک مرکزی در بانک‌های استان نیز اجرایی شد.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات استانداری قم، تعداد استعلامات گرفته شده در سامانه توسط دستگاه‌های اجرایی و مراکز حوزوی استان از ابتدای اجرای طرح تاکنون ۸۸۱ هزار و ۳۳۰ مورد بوده که ۴۴۷ هزار و ۷۶۹ مورد آن مربوط به امسال می‌باشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار