نماینده شیراز در دیدار مجمع نمایندگان استان با نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: سه طرح انتقال آب در استان‌های همجوار فارس در حال اجرا است اما فارس هیچ نقشی در طرح انتقال آب از خلیج فارس ندارد.
کد خبر: ۹۴۸۴۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۶ 13 March 2021
به گزارش تابناک فارس: جعفر قادری اضافه کرد: سه طرح انتقال آب از خلیج فارس در حال انجام است که این طرح‌ها شامل انتقال آب از خلیج فارس به کرمان، سیستان و بلوچستان و بندرعباس است این در حالی است که انتقال آب از خلیج فارس به استان‌ها می‌تواند نقش مهمی در تأمین آب مورد نیاز صنایع داشته باشد.
 
جعفر قادری تاکید کرد: استان‌هایی که به دنبال انتقال آب از خلیج فارس به استان‌های خود هستند دارای ویژگی مهمی نظیر دارا بودن شرایط صنعتی و بنگاه‌های مختلف اقتصادی است
 
او در خصوص قوانین حاکم بر آزادراه‌ها نیز متذکر شد: در قوانین پیشین تنها در موضوع آزادراه‌ها امکان مشارکت با بخش غیردولتی وجود داشت اما در بودجه سال ۱۳۹۹ بزرگراه‌ها نیز به این قانون اضافه شده و در بودجه ۱۴۰۰ هم راه‌های اصلی هم به آن پیوسته است در نتیجه امکان خوبی برای مشارکت بخش‌های غیردولتی فراهم شده است.
 
قادری تاکید کرد: براساس قانون، بخش خصوصی در حوزه ازاد راه‌ها می‌تواند ۴٠ درصد با بخش خصوصی مشارکت داشته باشد در بزرگراه‌ها ٣٠ درصد تأمین اعتبار کنند این در حالی است که براساس قانون خلأ ٣٠ درصدی تأمین بودجه مواجه هستیم و نیازمند این هستیم تا نسبت به جذب سرمایه از طریق سرمایه گذاران اقدام کنیم.
 
او با اشاره به اینکه هم‌اکنون شهرداری در تأمین منابع مالی کمربندی شمال شرق شیراز ۳۰ درصد مشارکت کرده، افزود: ۴۰ درصد پیمانکار و ۳۰ درصد منابع این طرح هم از وزارت راه تأمین می‌شود؛ بنابراین در این موضوع، خلاء یادشده از طریق جلب مشارکت شهرداری فراهم شده است.
 
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی افزود: برای بزرگراه شیراز- عسلویه همکاری وزارت نفت را جلب کردیم و قرارگاه خاتم نیز به‌عنوان سرمایه‌گذار در کنار این طرح قرار گرفت و دیگر طرح‌های زیربنایی نیز به همین ترتیب با جذب مشارکت پیمانکاران و دستگاه‌های مختلف در دست اقدام است.
 
به گفته نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی می‌شود در منطقه ویژه سلامت فارس بیش از هشت میلیارد دلار و در منطقه ویژه دانشگاهی استان حدود چهار میلیارد دلار امکان سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد که با مشارکت، همراهی و تعامل درون‌استانی و ملی فراهم خواهد شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار