مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: وقوع طوفان در شب و روز گذشته به برخی از شهرهای این استان خسارت زده است.
کد خبر: ۹۴۸۳۶۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰ 13 March 2021

منصور شیشه فروش با بیان این که بیشترین خسارت طوفان در شهرستان خور و بیانک گزارش شد، افزود: در این حادثه طبیعی به ۶۴ اصله درخت از جمله نخل آسیب دید و ۲۷ سقف کاذب و دیوار تخریب شده است.

وی اظهارداشت : همچنین به تعدادی از واحدهای گلخانه ای و دامداری و دیوار برخی از ادارت و سقف پارکینگ چند واحد مسکونی و شبکه های برق شهرستان خسارت وارد شده است.

مدیرکل مدیریت استانداری اصفهان تصریح کرد : در این مدت ۷۰ مورد امدادرسانی از جمله اسکان اضطراری، انتقال به مناطق امن، رهاسازی خودروها از مناطق برفگیر استان انجام شده است .

شیشه فروش تعداد مصدومان حوادث جاده‌ای در مدت یادشده را ۱۴ نفر اعلام کرد.

وی اضافه کرد: در همین پیوند چهار پرواز مقصد فرودگاه شیراز بدلیل بدی آب و هوا استان فارس در فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست و پس از ارائه خدمات به مسافران ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه فرودگاه را به مقصد ترک کردند.

وی سرعت طوفان در نایین ۱۱۲ و دهاقان ۱۰۰ کیلومتر و در خور و بیابانک و اردستان ۹۷ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان جانشین مدیریت بحران در فرودگاه های استانهای همجوار است خاطرنشان کرد: این فرودگاه سال‌های گذشته ظرفیت فرود ۱۰ فروند هواپیما را داشت که در سالجاری ظرفیت توقفگاه این فرودگاه به ۲۰ مورد افزایش یافت.

به گفته شیشه فروش سامانه ای که روز گذشته از مدیترانه وارد شد موجب بارش باران و برف در مناطق مختلف استان اصفهان شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این سامانه بارشی در مناطق غرب و جنوب استان بیشترین بارش ها را بدنبال داشت موجب وقوع یخبندان در برخی از محورهای جاده ای مناطق غربی استان از جمله محور خوانسار که در برخی از ساعت ها تردد با کندی انجام شد.

وی ادامه داد: یخ زدگی جاده‌ها در مناطق فریدونشهر، چادگان و بویین و میاندشت و داران اتفاق افتاد که کنترل شد و در زمان حاضر همه مسیرها و راه‌ها باز است و مساله خاصی وجود ندارد.

شیشه فروش با اشاره به سد زاینده رود تصریح کرد: در زمان حاضر حجم سد زاینده رود ۲۲۶ میلیون متر مکعب است که ۷۰ درصد نسبت به میانگین بلند مدت کاهش را نشان می دهد.

وی اظهار داشت: میزان بارندگی ۲۴ ساعت گذشته در ایستگاه بالادست سد زاینده رود ۶۴ میلیمتر گزارش شد که نسبت به میانگین بلند مدت  ۲۸ درصد کاهش دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار