معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه از ۲برابر شدن شناسایی مبتلایان به ویروس جهش یافته انگلیسی در استان خبر داد و گفت: مبتلایان در شهرستان‌های کرمانشاه و گیلانغرب شناسایی شده‌اند.
کد خبر: ۹۴۸۳۴۹
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹ 13 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «ابراهیم شکیبا» به تشریح وضعیت بیماران کرونای جهش یافته موسوم به انگلیسی از ابتدا تا پایان هفته گذشته پرداخت و افزود: در شهرستان کرمانشاه، خانم مبتلای سرپایی که از رهگیری او ۲ فرزند این خانواده مثبت انگلیسی شناسایی شدند هر دو بیمار سرپایی هستند و بستری نشده‌اند و برای ۲۰۰ نفر از اطرافیان بیمار رهگیری و نمونه‌گیری انجام شده است.

وی اظهار داشت: یک مرد بیمار که در حال حاضر در بیمارستان بستری است و برای ۳۰ نفر از اطرافیان بیمار رهگیری و نمونه‌‍گیری انجام شده که موردی شناسایی نشده است.

وی همچنین گفت: خانم بیمار که بستری بوده و در روز ۱۶ اسفند فوت گردید که از ۳۱ نفر از اطرافیان بیمار رهگیری و نمونه‌گیری انجام شده است.

او توضیح داد که سه خانم مبتلای دیگر که هر سه سرپایی بوده و بستری نشده‌اند از نظر کرونای انگلیسی مثبت اعلام شدند و اکنون در منزل ایزوله هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه در ادامه به شناسایی مبتلایان در شهرستان گیلانغرب نیز اشاره کرد و گفت: یک مرد بیمار بستری که از پیگیری و رهگیری اطرافیان و نمونه گیری از ۹۵ نفر افراد در تماس با وی، سه بیمار کرونا جهش یافته دیگر شناسایی شد که یک خانم از آنان بستری و یک خانم و آقای دیگر نیز سرپایی هستند.

دکتر شکیبا همچنین با اشاره به مرزی بودن استان کرمانشاه به افزایش چشمگیر آمار مبتلایان و جان‌ باختگان کرونا در عراق اشاره کرد و افزود: خطر کرونا در آن سوی مرز جدی است.

وی اظهار داشت: طبق آمار رسمی که وزارت بهداشت عراق از وضعیت کرونا در این کشور منتشر کرد، تعداد مبتلایان و جان‌باختگان به طرز نگران‌کننده‌ای افزایش داشته است.

او از مردم استان کرمانشاه خواست از هرگونه مراوده با عراقی ها از جمله سفر و یا پذیرش مهمان عراقی به هر صورت ممکن خودداری کنند.

۱۳۴ بیمار کووید ۱۹ در مراکز درمانی کرمانشاه بستری هستند

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه ۷۹ بیمار کووید ۱۹ بستری و سرپایی در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شدند، گفت: هم اکنون ۱۳۴ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.

مهدی محمدی افزود: در شبانه روز گذشته ۴۲ بیمار جدید با علایم کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان بستری و ۳۳ نفر هم پس از بهبودی ترخیص شدند.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ۲ تن براثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در استان فوت کردند و تعداد جانباختگان به هزار و ۴۹۳ نفر رسید.

به گزارش ایرنا، تعداد بستری های بیماران کووید ۱۹ در مراکز درمانی استان کرمانشاه در آبان ماه به هزار و ۲۶۰ نفر رسید و در ۲۴ آبان ۲۴ فوتی داشتیم که بیشترین آمار در یک روز از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون بوده است.

محمدی در ادامه افزود: شهرستان‌های پاوه، کنگاور، سنقر و کلیایی، هرسین، اسلام آبادغرب، سرپل ذهاب و صحنه هم اکنون در وضعیت زرد قرار دارند و شهرستان‌های ثلاث باباجانی، دالاهو، قصرشیرین، کرمانشاه، گیلانغرب، جوانرود و روانسر هم آبی است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار