علیرضا پاک فطرت با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی کرد که برای استان فارس کاری انجام دهیم که بعداً بگوییم یک کار مفید کردیم، چرا که این مجلس یک مجلس انقلابی است، افزود: ساختار بودجه کشور کلاً غلط است و این چیزی که ما می‌بینیم ره به جایی نمی‌‎برد و در درازمدت گیر می‌افتیم مگر اینکه ساختار را اصلاح کنیم.
کد خبر: ۹۴۸۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۹ 13 March 2021

تابناک فارس به نقل از مهر: علیرضا پاک فطرت در حاشیه دیدار مجمع نمایندگان فارس با نماینده ولی‌فقیه در استان، بیان کرد: هر نماینده‌ای چهار سال وقت دارد که تقریباً یکسال آن سپری شده و یکسال آخر هم درگیر کار سیاسی می‌شود.

او با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی کرد که برای استان فارس کاری انجام دهیم که بعداً بگوییم یک کار مفید کردیم، چرا که این مجلس یک مجلس انقلابی است، افزود: ساختار بودجه کشور کلاً غلط است و این چیزی که ما می‌بینیم ره به جایی نمی‌‎برد و در درازمدت گیر می‌افتیم مگر اینکه ساختار را اصلاح کنیم.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه امروز نسبت بودجه جاری به عمرانی ۹۰ به ۱۰ شده است، عنوان کرد: ۱۰ درصد بودجه عمرانی داریم و اگر دولت آن را برای پروژه‌ها اختصاص دهد تنها صرف تعمیر و نگهداری خواهد شد.

پاک فطرت با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد بودجه جاری صرف حقوق کارمندان می‌شود البته دولت دو نوع پرداختی داریم؛ یکی پرداخت به کارمندان و دیگری بازنشستگان، گفت: پرداخت حقوق به بازنشستگان در حالی که باید با صندوق خود بازنشستگان تأمین و انجام شود، اما دلیل عدم نظارت مجلس بر صندوق‌ها این اتفاق انجام نشد و هنوز هم نظارتی ندارد.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با تصریح بر اینکه سلیقه‌ای مدیر برای این صندوق انتخاب کردند و سلیقه‌ای هم اعتبارات آن صرف شده، گفت: امروز این صندوق در حال ورشکست شدن است و دولت هم مجبور است که از بودجه عمومی که باید صرف امور عمرانی کند، حقوق بازنشستگان را پرداخت کند که آن هم به درستی پرداخت نمی‌شود.

پاک فطرت افزود: امروز هم شاهد افزایش مطالبه‎ گری از طریق نیروهای خدماتی، بازنشستگان شاغلین و اعضای هیأت علمی در این باره هستیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در نوشتن برنامه سوم تا ششم به نصحیت‌های رهبری گوش نداده‌ایم که به این روز افتاده‌ایم، گفت: در حالی‌که هر ساله باید ۵ درصد تعداد کارمندان را کاهش می‌دادیم اما برعکس هر ساله ۵ درصد به تعداد کارمندان اضافه شده است.

شفاف نبودن بودجه و ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی از دیگر موضوعاتی بود که نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه به آن اشاره کرد و گفت: اگر ۵۰ درصد از ارز ترجیحی پیش‌بینی شده در جهت رفاه مردم و رساندن کالاهای اساسی به دست مردم باشد، شاهکار کرده‌اند.

پاک فطرت همچنین پیشنهاد کرد که از مدیرانی که کنار رفته‌اند یا قرار است کنار بروند در گرفتن تخصیص‌ها در راستای توسعه بیشتر فارس استفاده شود.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس همچنین با بیان اینکه جای تأسف دارد که اوراق مشارکت بفروشیم و پولش را هزینه امور جاری کنیم، گفت: جای تأسف است که فروش املاک داشته باشیم اما پولش را هدیه امور جاری به جای امور زیربنایی کنیم.

پاک فطرت تصریح کرد: سال آینده هم نمی‌گذارند نفت بفروشیم و اگر می‌خواهیم در مقابل آمریکایی‌ها بایستیم و از محاصره اقتصادی ما نا امید شوند، راهی جز اصلاح کامل ساختار بودجه نداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار