رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: ۹۴ درصد سارقان دستگیر شده در استان از ابتدای امسال تاکنون را مردان و ۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۹۴۸۲۶۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 13 March 2021

رئیس پلیس آگاهی: ۹۴درصد سارقان دستگیر شده استان سمنان مرد هستند

به گزارش تابناک سمنان سرهنگ رضا بینقی روز شنبه اظهار داشت: سه‌ هزار و ۱۵۰ سارق از ابتدای امسال تاکنون با تحقیقات و ترفتدهای تخصصی پلیس در استان دستگیر شدند.

وی ادامه داد: دستگیری سارقان در استان سمنان امسال با تلاش پلیس در مقایسه با سال گذشته چهار درصد افزایش یافت.

وی بیان کرد: ۸.۵ درصد سارقان دستگیر شده در استان سمنان را اتباع غیر ایرانی و و ۹۱.۵ درصد سارقان را اتباع ایرانی تشکیل می‌دهد.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان تصریح کرد: رعایت نکات ایمنی و توجه به حفاظت فیزیکی عامل مهم در کاهش و پیشگیری از سرقت است.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و خانه‌تکانی‌ها، اضافه کرد:  افراد برای نظافت منزل به منظور پیشگیری از سرقت حتما از شرکت‌های معتبر و یا افراد شناخته شده برای نظافت خانه کمک بگیرند و به هیچ وجه به افراد غریبه اعتماد نکنند.

وی اضافه کرد: برخی افراد در قالب کارگر برای نظافت منزل، موقعیت خانه را شناسایی و صحبت‌های اهل خانه را گوش می‌دهند و با اطلاعاتی که به دست می‌آورند نسبت به سرقت از خانه اقدام می‌کنند.

بینقی یادآور شد: مجتمع‌های مسکونی نیز ضرورت دارد در روزهای تعطیل عید نوروز برای پیشگیری از سرقت از موسسه‌های انتظام مستقر در شهرستان خود درخواست نگهبان کنند.

وی با اشاره به خانوارهای ساکن در مجتمع، افزود: خانوارها می‌توانند با تقسیم هزینه نگهبان به تامین امنیت خانه و حفظ اموال خود در برابر سرقت کمک کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان گفت: مالکان و پیمانکاران ساختمان‌های نیمه‌کاره ضرورت دارد برای پیشگیری از سرقت نکات ایمنی را مورد توجه قراردهند تا آهن‌آلات و دیگر اموال کارگاه در نبود کارگران به سرقت نرود.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار