طاهری گفت:امسال بالغ بر ۳ هزار خودروی عمومی در قم با هزینه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و همکاری بخش خصوصی گاز سوز شده اند.
کد خبر: ۹۴۸۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 13 March 2021

به گزارش تابناک قم، طاهری مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به مصوبه دولت مبنی بر گاز سوز کردن خودرو‌های عمومی گفت: در سال ۹۹ بالغ بر سه  هزار دستگاه خودروی عمومی در استان  با همکاری بخش خصوصی و با هزینه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گاز سوز شده است.

او با اشاره به پاک بودن سوخت CNG گفت: به منظور افزایش سهم این سوخت پاک در سبد سوخت گیری وسایل نقلیه این مصوبه در سال آینده نیز اجرا می‌شود.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با اشاره به تمهیدات انجام شده برای استفاده از سوخت پاک در کشور گفت: امسال ۱۴۵ میلیون متر مکعب  CNG در قم مصرف شده است.

طاهری با بیان این که  امسال مصرف بنزین در قم  نسبت به پارسال ٢٧ درصد کاهش یافته است،ادامه داد:اختلاف محسوس بین قیمت بنزین و سی ان جی، باعث افزایش رغبت صاحبان خودرو به استفاده از سی ان جی شده است.

او با تاکید بر جایگزینی سوخت پاک CNG به جای بنزین در جهت صرفه جویی اقتصادی و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی افزود: مصرف سی ان جی در سال ٩٩ نسبت به پارسال  ١١/٨٢ درصد افزایش یافته است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم  گفت: مالکان خودروهای عمومی (وانت‌بار و تاکسی) می‌توانند با مراجعه به نشانی الکترونیکی GCR.NIOPDC.IR ثبت‌نام و نسبت به گاز سوز شدن خودروی خود اقدام کنند.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم با بیان این که در استان ۴۱ جایگاه عرضه کننده CNG فعال است،تصریح کرد: با توجه به پایش مستمر وضعیت عملکرد و تجهیزات فنی جایگاه‌ها، سوخت رسانی به خودرو‌های گازسوز در قم وضعیت خوبی دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار