نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: همه گرایش سیاسی دارند اما باید اعضای هیات نظارت و اجرایی انتخابات از میان معتمدین و انسانهای با تقوا و عادل انتخاب شوند تا از حقوق داوطلبین و مردم صیانت شود.
کد خبر: ۹۴۸۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 13 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های های نماز جمعه شیراز گفت: در خرداد ماه سال آینده انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی برگزار خواهد شد که این توقع و درخواست از همه کسانی که در این عرصه مسئولیت دارند می رود که اجرا و نظارت این انتخابات را با دیدی بالاتر از جریانات سیاسی و گرایش‌ها ببینند.

وی ادامه داد: همه گرایش سیاسی دارند اما باید اعضای هیات نظارت و اجرایی انتخابات از میان معتمدین و انسانهای با تقوا و عادل انتخاب شوند تا از حقوق داوطلبین و مردم صیانت شود.

امام جمعه شیراز در ادامه سخنان خود بر رعایت شئون اسلامی در جامعه تاکید کرد و گفت: حجاب اسلامی باید در سطح جامعه و خصوصا اطراف حرم مطهر شاهچراغ (ع) رعایت و ظاهر این شهر مذهبی نیز حفظ شود.

وی در بخش دیگر سخنان خود به مشکلات اقتصادی جامعه و مردم در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: با پیگیری و همت مردم و مسئولان ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار بسته حمایتی و معیشتی در سطح استان فارس توزیع شد.

آیت الله دژکام ادامه داد: نظارت بر قیمت ها باید تشدید شود که در این خصوص باید مدیران مربوطه پیگیری لازم را انجام داده و به ویژه در حوزه کنترل واسطه ها که موضوع بسیار پیچیده ای است نظارت ها تشدید و برخورد قاطع شود.

وی اضافه کرد: اصلاح فرآیند توزیع کالا و خدمات باید از درون اداراتی که متولی این حوزه اند شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در ادامه به شروع سال جدید از حدود یک هفته آینده اشاره کرد و گفت: از ویژگی های سال ۱۴۰۰ این است که در این سال ۲ بار میلاد حضرت ولی عصر (عج) برگزار خواهد شد و به همین دلیل باید در سال آینده به قرآن و عترت توجه ویژه کرد که بر این اساس با همکاری مدیران فرهنگی و سازمان های مردم نهاد شیراز شورای قرآن و عترت در شهر سومین حرم اهل بیت (ع) تشکیل شده است تا اقدامات شاخص و ممتازی در این حوزه در سال آینده برنامه ریزی شود.

وی اضافه کرد: این شورا در راستای آموزش قرآن به جامعه هدف و برگزاری باشکوه تر مناسبت‌های مذهبی در شیراز شکل گرفته است.

آیت الله دژکام در پایان از دستگاه‌های متولی و مردم خواست که اعیاد شعبانیه را به بهترین شکل ممکن برگزار و برای آن برنامه ریزی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار