مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت:سهم این استان از ساخت مسکن روستایی، پرداخت ۱۰ هزار فقره تسهیلات از منابع طرح ویژه مسکن روستایی است که تاکنون هشت هزار و ۴۱۵ فقره تسهیلات ابلاغ شده است.
کد خبر: ۹۴۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۴ 12 March 2021

غلامحسین خانی افزود: تاکنون چهار هزارو ۹۸۴ متقاضی مسکن روستایی این استان برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات ویژه بهسازی مسکن روستایی به عنوان یکی از مهمترین اقدامات دولت محسوب می‌شود که نقش مهمی در ارتقای مقاومت ساختمان‌های روستایی دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان اظهار داشت: این نهاد از سال ۸۴ تا کنون به ۷۱ هزار و ۵۲۰ واحد روستایی تسهیلات پرداخت کرده که ۵۸ هزار و ۲۰۰ واحد از آنها پایان کار دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تا کنون ۳۰۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه از محل سپرده گذاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تعمیر و تکمیل مسکن و حمام روستایی در ۲ دهه گذشته در استان اصفهان پرداخت شده است.

خانی خاطرنشان کرد: این بنیاد علاوه بر وظایف محوله، اقدامات ویژه‌ای نظیر کمک به احداث خانه فرهنگ روستا و ساخت اولین نیروگاه خورشیدی (مزرعه سبز) ۲۰ کیلو واتی در کشور انجام داد که به عنوان نمادی از اقتصاد مقاومتی روستایی محسوب می‌شود.

وی بیان کرد: اصفهان اولین استان کشور در راستای ترویج فرهنگ ساخت و ساز در روستاهای متعددی اقدام به احداث مجموعه‌های مسکونی کرده است که در مجموع از سال ۷۴ تا کنون سه هزار و ۷۵۲ واحد در قالب انبوه سازی روستایی در این استان احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: احداث ۱۳ مصلی اقامه نمازجمعه در شهرستان‌های استان با اعتبار ۱۵۳ میلیارد ریال، کمک به توسعه آستان مقدس آقا علی عباس (ع) شهر بادرود با  ۳۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال، کمک به تکمیل حوزه های علمیه با ۳۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال و کمک برای ساخت ۸۹ خانه عالم روستایی از اقدامات جنبی این نهاد برای سایر دستگاه‌های اجرایی بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار