رئیس دانشگاه آزاد استان کرمانشاه، از حکمی که چندی پیش از سوی دستگاه قضایی استان در پرونده اختلاف بین دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه آزاداسلامی در خصوص بیمارستان سینا صادر شد، گلایه کرد.
کد خبر: ۹۴۸۰۳۷
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۵ 12 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از فارس، فرهاد گل‌محمدی در مراسم افتتاح اولین دفتر ستاد مصلحین دانشگاه‌های استان کرمانشاه که در دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه برگزارشد، اظهار داشت: طبق تفاهم‌نامه دانشگاه علوم‌پزشکی؛ بیمارستان سینا را به دانشگاه آزاد اسلامی با مبلغ پیش پرداخت ۴۰۰ میلیون تومان فروخته بود متاسفانه پس از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی مبلغ ۲ میلیارد تومان بابت بهسازی بیمارستان‌سینا هزینه کرد مشخص شد که سند بیمارستان‌ سینا به‌نام دانشگاه علوم پزشکی نیست و این فروش مال غیر محسوب می‌شود.

وی افزود: موضوع واگذاری به دستگاه قضا کشیده شد که متاسفانه دستگاه قضا رای را به سود دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی صادر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان کرمانشاه با گلایه از صدور این رای، ادامه داد: این در حالی است که هزینه‌های دانشگاه آزاد اسلامی نادیده گرفته شده و این معامله به سود دانشگاه علوم‌پزشکی انجام پذیرفت، لذا از دستگاه قضا تقاضامندیم که نسبت به برقراری عدالت اقدام کنند و امیدواریم که این فتح بابی برای ارتباط بین دانشگاه آزاد اسلامی و دستگاه قضا باشد.

پرویز توسلی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه نیز در ادامه این مراسم، اولویت دستگاه قضایی را ایجاد صلح و سازش بین مردم عنوان کرد و اظهار داشت: در همین راستا هر خانه در کرمانشاه باید یک مرکز گسترش صلح و سازش باشد.

وی با بیان اینکه به دنبال مردمی کردن دادگستری‌ها هستیم، تصریح کرد: طی یک سال گذشته در دستگاه قضا اقدامات مناسبی انجام شده، برای کاهش اختلافات باید ورودی مردم را به دادگستری‌ها کم کنیم و این مهم از طریق صلح و سازش محقق می‌شود.

وی حضور کمتر مردم در دادگستری‌ها را نشان از سلامت جامعه دانست و گفت: باید مردم را به حقوق‌شان برسانیم و کسانی‌که متهم و یا مجرم هستند را نیز باید قانع کنیم تا با رضایت از دادگستری خارج شوند.

توسلی‌زاده در پایان، خاطرنشان کرد: وجود دفاتر ستاد مصلحین در دانشگاه‌های آزاد کمک خواهد کرد شأن و جایگاه دانشجو و دانشگاهیان رعایت شود و کمتر به دادگستری‌ها مراجعه کنند، البته باید ۲ میلیون جمعیت کرمانشاه پای کار بیایند و در جهت صلح و سازش قدم بردارند این دانشگاه حدود ۱۸ هزار دانشجو و ۴۰۰ عضو هیأت علمی دارد که در ایجاد صلح و سازش ظرفیت بسیار مناسبی دارند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار