رهبر انقلاب در همه سال‌های پس از دفاع مقدس همچون دفاع مقدس تاکنون با چنین روحیه‌ای، این کشور و مردم انقلابی ایران را از گردنه‌های پرخطر عبور داده و اطمینان خاطر ایشان همواره آرامش‌بخش قلب همه مردم به ویژه نیروهای انقلابی بود که برای حفظ این مرز و بوم در مقابل مخاطرات خارجی جان خود را سپر بلای این مملکت قهرمان پرور نموده‌اند.
کد خبر: ۹۴۸۰۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۱۰ 11 March 2021

به گزارش تابناک قم، عملیات والفجر ۱۰ یکی از صحنه‌هایی بود که رهبر معظم انقلاب در مقام رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع در آن حضور یافت و در نقطه صفر مرزی و زیر آتش دشمن با حضور فرمانده سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس به ارزیابی صحنه نبرد پرداخت؛ رویدادی که تصاویر ثبت شده از آن، تهور و از جان گذشتگی آیت الله خامنه‌ای را در آن دوران برای تاریخ بر جای گذاشته است.

یکی از تصاویر ناب و ماندگار دفاع مقدس، بازدید و دریافت گزارش حضرت آیت الله خامنه‌ای از محسن رضایی در نقطه صفر مرزی در خلال عملیات والفجر۱۰ در اسفند ۱۳۶۶ است؛ رئیس جمهوری اسلامی ایران که ریاست شورای عالی دفاع را برعهده دارد، در اقدامی متهورانه در نقطه صفر مرزی با فرمانده کل سپاه نشسته اند، نقشه را باز کرده‌اند و درباره مرز و مرزبانی و پاسداری از مرزها در یک عملیات هجومی خطیر و مبتکرانه صحبت می‌کنند؛ بی‌آنکه هراسی به دل راه دهند از ترکش بیگانه، بی‌آنکه به خود بیاندیشند؛ تماماً در مسیر هدف و ادای تکلیف.

حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای در نقطه صفر مرزی و منطقه پرخطر عملیاتی والفجر۱۰ زیر آتش بمباران و احتمال حمله شیمیایی دشمن، آن هم در منطقه ای که اصطلاحاً گفته و ادعا می شد به لحاظ امنیتی آلوده به نفوذ منافقین است و چندی پیش ضدانقلاب موفق شده بود شهید مهدی زین‌الدین را در آن حوالی در یک کمین به شهادت برساند، بیش از هر چیز نشان دهنده شجاعت، کفایت و درایت در الگوی مدیریت جهادی است؛ این رفتار اصیل، یادآور سخن شهید مهدی باکری است که می گفت: «فرمانده آن است که به سرباز نگوید برو، بگوید بیا»؛ خودش پیشتاز باشد، در خط مقدم بایستد و بگوید بیایید!

رصد نبرد از نقطه صفر مرزی زیر آتش دشمن توسط آیت الله خامنه‌ای

اتفاقاً همین روحیه ادای تکلیف، رمز موفقیت والفجر۱۰ شد. چنانکه حضرت روح الله (ره) در حین عملیات، در پیامی به فرمانده کل سپاه نوشت: «جناب آقای محسن رضایی، فرمانده محترم کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از عنایات خداوند بزرگ و توجه رسول معظم او به این ملت مقاوم و ایثارگر و رزمندگان سلحشور اسلام در پیروزی بزرگ و برق آسای «والفجر۱۰» سپاسگزارم. به یقین این هدیه الهی، از ختم این سال پر حادثه، تحقق وعده إن تَنصُروا اللهَ یَنصُرکُم و یُثَبِّتْ أَقدامَکُم، از ثمره مقاومت بی‌نظیر این ملت بزرگ در برابر حملات بزدلانه عفلقیان در بمباران شهرهاست. اخبار پیروزیها و حماسه‌های دلاوران اسلام نه تنها دل ملت ما، که قلب همه مستضعفان و محرومان را شادمان نمود؛ و صدام و عفلقیان و حامیان و اربابان او، خصوصاً امریکا و اسرائیل را عزادار کرد. سلام خالصانه مرا به همه فرماندهان عزیز و شجاع و رزمندگان ظفرمند پیروز سپاه و بسیج و ارتش و هوانیروز و نیروی هوایی و جهادگران دلاور و گمنام و امدادگران و کلیه نیروهای مردمی و کُرد ابلاغ کنید».

خاطره بازدید بی نظیر و تاریخی حضرت آیت الله خامنه‌ای از نقطه صفر مرزی زیر آتش بمباران و احتمال شیمیایی دشمن در حین عملیات، با چند قطعه عکس سیاه و سفید که از این بازدید باقی مانده، در حافظه ملی ایرانیان و تاریخ پرافتخار دفاع مقدس ثبت شده است؛ معروفترینش عکسی است که رئیس جمهور با آورکت نظامی و رضایی فرمانده وقت سپاه با شلوار کردی، در کنار چادر ایستاده اند و شاید رسمی ترین عکس با لباس کردی در تاریخ جمهوری اسلامی ایران همین باشد؛ جلسه رسمی در حضور رئیس جمهور.

رصد نبرد از نقطه صفر مرزی زیر آتش دشمن توسط آیت الله خامنه‌ای

این حضور در خط مقدم جبهه، درست ۱۵ ماه قبل از رهبر شدن آقای رئیس جمهورِ عمل به تکلیف بود؛ همان زمان که در جلسه ای از ایشان پرسیده بودند در پایان دوره چهارساله دوم، به چه شغلی مشغول می شوید؟ پاسخ ایشان شنیدنی است: «همان وقت هم در جمعی گفتم که اگر بر من واجب و تکلیف بشود که در سمت ریاست عقیدتی - سیاسی گروهان ژاندارمری زابل - که می‌دانم آن‌جا گروهانی هست و عقیدتی، سیاسی هم دارد - مشغول شوم، می‌رفتم و مشغول می‌شدم. واقعاً هر جا که انسان کار کند، احساس نمی‌کند که از مجموعه‌ی کارآمدها و مجرّبینِ کاریِ این نظام جداست». (بیانات مورخ ۱۸ مرداد ۶۸).

رهبر انقلاب در همه سال‌های پس از دفاع مقدس همچون دفاع مقدس تاکنون با چنین روحیه‌ای، این کشور و مردم انقلابی ایران را از گردنه‌های پرخطر عبور داده و اطمینان خاطر ایشان همواره آرامش‌بخش قلب همه مردم به ویژه نیروهای انقلابی بود که برای حفظ این مرز و بوم در مقابل مخاطرات خارجی جان خود را سپر بلای این مملکت قهرمان پرور نموده‌اند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار