برای نخستین بار در کشور:
مدیرعامل کارخانه بازیافت شهرستان لنجان از راه‌اندازی خط تولید پیرولیز پلاستیک به گازوئیل با صرف هزینه اولیه به میزان ۱۰ میلیارد تومان برای نخستین بار در کشور خبر داد.
کد خبر: ۹۴۷۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۲ 11 March 2021

سبحان نظری روز پنجشنبه در آیین بهره برداری ۲ طرح کارخانه بازیافت این شهرستان افزود : با راه اندازی این خط تولید در سال آینده به طور قطع میزان ریزش واقعی آن که امروز پانزده درصد است به صفر خواهد رسید که  افتخار بزرگی برای این شهرستان خواهد بود.

وی همچنین از راه اندازی واحد نخاله های ساختمانی در این شهرستان اشاره و اضافه کرد : با آغاز فعالیت این خط تولید و با اشتغالزایی پانزده نفر برای همیشه معضل نخاله های ساختمانی در این شهرستان مرتفع می شود.

مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان استان اصفهان تولید پسماند را امری اجتناب ناپذیر دانست و  تصریح کرد :  برای تحقق این مهم علاوه بر برنامه ریزی اصولی و تلاش مضاعف باید از علم و فناوری روز نیز بهره گرفت تا مشکلات محیطی زیست را به حداقل رساند.

نظری با اشاره به بهره برداری طرح های آلیاژ پلاستیک و سالن پردازش در این واحد بازیافتی شهرستان ادامه داد :  در سال ۹۸ در مجموع روزانه ۲۵۰ تن زباله در این شهرستان تولید می شد که با راه اندازی این خطوط میزان دفع 70 درصدی زباله این شهرستان در سال 98 اکنون به 15 درصد رسیده است.

وی تصریح کرد : با راه اندازی سوله آلیاژ پلاستیک نیز دفع زباله این شهرستان به پانزده درصد می رسد که روزانه ظرفیت آن تا هفت تن نایلون برنامه ریزی شده است که به صورت آزمایشی در کشور صورت گرفته است.

مدیرعامل شرکت بازیافت شهرستان لنجان ادامه داد : با راه اندازی این واحد با اشتغالزایی پانزده نفر، معضل زیست محیطی نایلون در این شهرستان برای همیشه رفع شده است.

به گفته وی برای راه اندازی سوله پردازش افزون بر 3 میلیارد تومان و برای ساخت سوله آلیاژ پلاستیک پنج میلیارد تومان هزینه شده است.

در استان اصفهان ۱۰ شرکت پسماند فعالیت دارد.

نظری ادامه داد : شهرستان لنجان ۱۰ درصد زباله تولیدی استان به میزان ۲ هزار و ۵۰۰ تن را تولید می کند این در حالی است که هفت درصد جمعیت افزون بر پنج میلیونی استان اصفهان را داراست.

وی از همراهی مدیریت نهادهای شهرستان، شهرداران منطقه و مشارکت مردم در امر تفکیک زباله از مبدا قدردانی کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار