نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه هیئت امنا و امام جماعت مساجد باید با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد همکاری داشته باشند، گفت: نقش محوری مسجد بر کسی پوشیده نیست و کانون‌های مساجد یکی از ارکان‌هایی است که موجب تقویت مسجد می‌شود.
کد خبر: ۹۴۷۸۴۳
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 10 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،حجت الاسلام و المسلیمن سیدمحمدعلی آل هاشم در مراسم بزرگداشت سالروز تأسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، با اشاره به نقش محوری مساجد در تربیت دینی، عبادی، اجتماعی، فرهنگی، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در مورد مساجد می‌فرمایند: مسجد هسته مقاومت فرهنگی و پایگاه‌های فعالیت‌های اجتماعی است و اگر این حصار و خاکریز فرهنگی نباشد همه چیز از دست می‌رود.

 

وی با تاکید بر حضور جوانان در مساجد گفت: مساجد باید از حضور جوانان بهره ببرد؛ در ابتدای اسلام همه مسائل از مسجد نشات می‌گرفت و در انقلاب نیز مساجد پایگاه اصلی بود.

 

وی گفت: مسجد مرکز تبلیغ بوده و در صدر اسلام نیز از همین مساجد اسلام گسترش یافته است، از این رو نباید نسبت به مسجد بیگانه باشیم و مهم‌ترین کار فرهنگی باید در مساجد انجام شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم در ادامه به اهمیت فعالیت‌های فرهنگی در مساجد اشاره کرد و افزود: بر اساس سند راهبردی مجمع کانون‌های مساجد کشور، گروه سنی مخاطب در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، کودک و نوجوان تعریف شده است، اما به این معنا نیست که در مقابل مخاطبان دیگر نقشی ندارد.

 

وی گفت: اگر بتوانیم کارهای فرهنگی خوبی را در مساجد به اجرا بگذاریم، بدون شک مساجد موثرترین نهاد فرهنگی خواهند بود.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به اقتضای زمان و مسائلی که در جامعه پیش می‌آید برنامه‌های خود را طراحی و اجرا می‌کنند، گفت: کارکرد کانون‌ها قبل از کرونا و بعد از کرونا بسیار متفاوت بوده و به همین دلیل فعالیت‌های فرهنگی در مساجد بسیار ماندگار است.

 

امام جمعه تبریز گفت: یک مسجد با تمام ظرفیت‌هایی که خداوند در آن قرار داده، در اختیار ما است و باید با همگرایی و هم افزایی بهره لازم را ببریم.

 

وی با بیان اینکه برخی مجموعه‌های فرهنگی کمبود بودجه را مشکل اصلی خود می‌دانند، تشریح کرد: هرچند مشکلات اقتصادی وجود دارد، اما اگر مجموعه‌های فرهنگی برنامه ریزی صحیح داشته باشند، بودجه‌های لازم از طرق مختلف در دل همان برنامه پیش بینی شده و اعتبار به وجود می آید.

 

حجت الاسلام و االمسلمین آل هاشم گفت: هنر جذب خیرین فرهنگی به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از رسالت‌ها و ماموریت‌های مدیران مسئول کانون‌های فهما است که باید برای آن برنامه داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد از نقشی اثرگذار در جامعه به ویژه بر قشر نوجوان و جوان برخوردار است، افزود: در این رابطه پویایی در برنامه‌های مساجد اهمیت زیادی دارد، بنابراین هر چه دستگاه‌های مختلف و خیران نیک اندیش از این کانون‌ها حمایت کنند، شاهد رونق بیشتر برنامه‌های دینی، فرهنگی و علمی آنان و ارتقای معنوی و فرهنگی نسل امروز خواهیم بود.

، در پایان این مراسم از فعالان فرهنگی، هنری و قرآنی کانون‌های مساجد استان تجلیل به‌عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار