مدیرکل بحران استانداری اصفهان
آمادگی لازم برای مقابله با هجوم احتمالی ملخ‌های صحرایی از شاخ آفریقا، عربستان، کویت و یمن در استان اصفهان فراهم شده است.
کد خبر: ۹۴۷۸۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۲ 10 March 2021

مدیرکل بحران استانداری اصفهان گفت: در پایش‌های صورت گرفته تاکنون حضور ملخ‌ها در کشور مشاهده نشده، اما باتوجه به سرعت بالای پرواز و وزش باد شدید در استان‌های خوزستان و بوشهر شرایط هجوم این ملخ‌ها به استان اصفهان پیش بینی و آمادگی لازم برای مقابله با ملخ‌های صحرایی فراهم شده است.
منصور شیشه فروش با بیان اینکه در دوسال گذشته هجوم ملخ‌های صحرایی به این استان نداشتیم افزود: پارسال با مدیریت سازمان حفظ نباتات در وسعت ۱۱ هزار هکتار از مزارع آران وبیدگل با هجوم ملخ‌های بومی این استان از گونه‌های مراکشی، ایتالیایی، آسیایی و شکم بادمجانی در شهرستان‌های آران وبیدگل، فریدونشهر، سمیرم، فریدونشهر، دهاقان، تیران وکرون و در دیگر مناطق این استان مقابله و کنترل شد.
وی گفت: برای سال آینده طرح مقابله با آفت‌های مهم خسارت زای محصولات کشاورزی در وسعت ۶۵ هزار هکتار مقابله با آفت سن غلات، ۱۲ هزار هکتار ملخ بومی، ۱۵ هزار هکتار مقابله با موش صحرایی، دو هزار هکتار بیماری آتشک درختان میوه، سه هزار هکتار آفت کرم خراطِ درختان گردو پیش بینی شده است.
مدیرکل بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین سال آینده عملیات مبارزه با آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در وسعت سه هزار هکتار با ردیابی، پایش، سم پاشی وآموزش کشاورزان و باغداران و نصب تله‌های فرمونی و ضدعفونی پیش بینی شده است.
منصور شیشه از سازمان مدیریت حفظ نباتات تقاضا کرد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای مبارزه با آفات کشاورزی را در سال آینده محقق کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار