تابناک-شهردار‌ بندرعباس در بازدید از مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری گفت: شهر خلاق بندرعباس، با پیشینه درخشان فرهنگی،متعلق به همه شهروندان است که با خلاقیت و ابتکار، آیین ها و سنت های خود را پاس می دارند و برای گسترش آن، تلاش می کنند.
کد خبر: ۹۴۷۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۵ 10 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، عباس امینی زاده اظهار کرد: تاریخ این شهر، شکوهمند و افتخار آفرین است و نشان شکوهمندی و افتخار آمیز بودن آن، مردان و زنان کارآفرین و تلاشگر در عرصه های مختلف از جمله آیین ها، آداب و رسوم و صنعت و کارآفرینی است.

وی افزود: پاسداشت آیین ها و صنایع دستی بندرعباس، هدف اصلی شهر خلاق است و در این راستا برنامه هایی مختلف از جمله راه اندازی بازار دائم و بازار مجازی صنایع دستی، نمایشگاه های عرضه این صنایع و آموزشگاه ها برای گسترش فرهنگ صنایع دستی در دستور کار شهرداری است.

به گفته شهردار بندرعباس، همه شهروندان،کارآفرینان، نخبگان، دانشگاهیان، اصناف، بخش های خصوصی و تعاونی، سازمانهای مردم نهاد و دستگاه های مرتبط اجرایی در پیشبرد اهداف شهر خلاق که گسترش صنایع دستی و آیین های سنتی بندرعباس است سهیم و شریک اند.

در این بازدید،”احمد پایدار “مدیر مرکز خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری بندرعباس،گزارشی از آخرین اقدامات این مرکز،ارائه کرد.

شهر بندرعباس،عضو شبکه جهانی شهرهای خلاق یونسکو در حوزه صنایع دستی و آیین سنتی است.


انتهای پیام/ز 707

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار