رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس ۸هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۰درصد برای کشاورزان در نظر گرفت.
کد خبر: ۹۴۷۷۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 10 March 2021
به گزارش تابناک کردستان و به نقل از خبرگزاری تسنیم کردستان، سید جواد ساداتی‌نژاد ظهر بعدازظهر امروز در جلسه شورای ادارق استان کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری برگزار شد، اظهار داشت: این سفر فرصتی برای دیدن ظرفیت‌های استان با عینک دیگری بود.

وی افزود: منبع توسعه در استان کردستان بخش کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نقشه راه مناسبی در حوزه کشاورزی استان برای توسعه تبیین و ترسیم شده است.

وی ادامه داد: در حوزه کلان که شاید اصلی‌ترین خروجی این سفر در بخش کشاورزی باشد، سه حوزه اصلی در استان شناسایی شده که در نقشه راه توسعه کشاورزی کردستان نیز وجود دارد.

ساداتی‌نژاد با بیان اینکه نگاه خوبی به حوزه کشاورزی استان وجود دارد؛ خاطر نشان کرد: ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان با ۲۴ هزار ایجاد اشتغال ایجاد می‌شود.

وی اظهار کرد: افزایش ۱۳ هزار تن گوشت قرمز در استان در دست اقدام قرار دارد که بیش از ۷ هزار شغل در ۵ سال ایجاد می‌کند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: توجه به توسعه ۵۰ هزار هکتار باغات مثمر در استان با ۲۵ هزار ایجاد شغل در پنج سال در دستور کار خواهد بود.

وی افزود: مجموع این طرح‌ها، درآمد سرانه در استان را برابر کشور افزایش داده و کمک شایانی به توسعه کردستان خواهد کرد.

ساداتی‌نژاد اذعان کرد: حوزه گلخانه در کردستان ضعیف است که برای ۱۹۰ هکتار گلخانه در دست اقدام استان بیش از یک هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است


وی یادآور شد: علی‌رغم ظرفیت‌های موجود در استان، آنچنان دامپروری در کردستان گسترش نیافته است.

رئیس کمیسیون کشاورزی بیان کرد: سالانه ۶۰ میلیون جوجه‌ریزی در استان در حوزه طیور انجام می‌شود که نشان از پتانسیل بالای استان در این استان است.

وی ادامه داد: کار‌های بسیار مناسبی در حوزه شیلات استان انجام شده است که در حال حاضر می‌تواند از ۱۰ هزار تن تولید به ۱۸ هزار آن را افزایش یابد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت کشت دیم در استان مناسب نیست و لازم است در حوزه کشت دیم استان فعالیت بهتری داشته باشد و قابل قبول نیست که ۴۰۰ هزار هکتار زمین عایش در استان وجود داشته باشد.

وی افزود: در صنایع تبدیلی متاسفانه استان وضعیت خوبی ندارد و به ۲ هزار میلیارد تومان خط اعتباری در این حوزه نیاز دارد.

ساداتی‌نژاد بیان کرد: مجلس امروز نگاه متفاوتی به کشاورزی در کشور دارد و حدود ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات با کارمزد ۱۰ درصد برای کشاورزان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: باتوجه به اینکه کردستان ۸ درصد آب استان را تامین می‌کند و همین ظرفیت، توقع مردم استان را در این زمینه بالا برده و انتظارات به حقی در توسعه و استفاده در این بخش را دارند.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: انتقال آب از غرب استان به شرق استان نیاز ویژه‌ای در تامین اعتبار دارد.

ساداتی‌نژاد در پایان سخنان خود اظهار کرد: ۴۳۰۰ هکتار اراضی در سامانه انتقال آب سد آزاد است که ۴۳۰۰ شغل ایجاد کرده و باعث ایجاد باغات مناسب در منطقه می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار