رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به نشر کتاب۲ جلدی "تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری" گفت: این نهاد همچنان به دنبال چاپ کتاب‌های انقلاب اسلامی در استان است.
کد خبر: ۹۴۷۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۷ 10 March 2021

 

حجت الله شیروانی روز چهارشنبه در دیدار از خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا)مرکز چهارمحال و بختیاری افزود: کتاب ۲ جلدی تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری روایت تاریخی و علمی از رویدادهای انقلاب است که به عنوان یک کار پژوهشی مد نظر بوده است.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب‌های به چاپ رسیده در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی در استان سرآغازی‌ برای تدوین و تالیف آثار بیشتر در این حوزه به شمار می‌روند و برای انسجام بخشی و بالابردن کیفیت آثار به زودی جلسات نقد و بررسی آثار منتشر شده نیز برگزار خواهد شد.

شیروانی افزود: اگر چه به دلیل ناشناخته بودن تاریخ انقلاب در چهارمحال و بختیاری، تدوین کتاب در این زمینه با سختی‌های بسیاری همراه شد اما امروز کتابی‌ ۲ جلدی با بیش از یک‌هزار صفحه و با ارائه مستندات دقیق و معتبر چاپ و به علاقه‌مندان تقدیم می‌شود.

وی پرهیز از زیاده‌گویی و تالیف آثار با نگرشی صحیح به مباحث قومیتی‌ و سیاسی را از نکات برجسته کتاب‌های تالیف شده در حوزه تاریخ انقلاب اسلامی در استان دانست و تصریح کرد: این آثار، اسنادی ماندگارند که نقش و سهم مردم چهارمحال و بختیاری در شکل‌گیری انقلاب اسلامی را نمایان می‌سازند.

به گفته وی،در هفته انقلاب اسلامی در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ این کتاب به صورت تخصصی و رسانه‌ای نقد و بررسی می‌شود.

وی نقش رسانه ها در اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را حیاتی دانست و گفت: امید است با تلاش رسانه ها این ۲کتاب برای نسل جوان به خوبی تشریح و تبیین شود.

به گزارش ایرنا،کتاب تاریخ انقلاب اسلامی در چهارمحال و بختیاری نوشته قاسم فتاحی نافچی و داراب ظفریان ریگکی است و از سوی حوزه هنری منتشر شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار