نشست کشوری زن تراز انقلاب اسلامی امروز در جامعه الزهرا(س)قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۴۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲ 10 March 2021

به گزارش تابناک قم، نشست کشوری "زن تراز انقلاب اسلامی" با محوریت الگوی سوم زن ایرانی از سوی مرکز بسیج اساتید و نخبگان جامعه الزهرا (علیها السلام) در قم برگزار شد.

آیت الله نوری همدانی از مراجع عظام تقلید در پیامی به این نشست  بر نقش زنان ایرانی با حجاب در اتفاقات مختلف تاریخ تاکید کرد و گفت: انقلاب پر شکوه اسلامی با الهام از پیام دین، تحولی عمیق در عرصه احقاق حقوق زنان پدید آورده و به جای استفاده ابزاری از وجود زنان به تبیین جایگاه رفیع آنان در زمینه‌های مختلف جهادی، علمی، اقتصادی و اجتماعی پرداخته است.

خانم افتخاری، دبیر کل اتحادیه جهانی بانوان جهان اسلام هم در این نشست با بیان این که در جوامع دیگر ابتدا به زن به دید یک جنس دوم یا عقب مانده نگاه می‌شود و سپس مکتبی به نام فمنیست پدید آمد که به دنبال احقاق حقوق اولیه زن بود، گفت: اسلام طبق آن چه در بیانیه گام دوم انقلاب هم آمده برای زن جایگاه ویژه‌ای قائل بوده و هست از این رو ما باید به دنبال تربیت انسان‌هایی با مسئولیت در نظام دینی باشیم.

او  افزود: لازم است که حول محور رهبری الهی حرکت کنیم و در همه زمینه‌ها از جمله فرزند آوری، سبک زندگی، ازدواج، رفتار‌های اجتماعی، ساده زیستی و ... پاسدار ولایت باشیم.

خانم حیدری مجد دبیر این نشست هم از تشکیل هیئت‌های اندیشه ورز در زمینه‌های مختلف با تاکید بر مبانی اندیشه‌های امام خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله مصباح یزدی در جامعه الزهرا (س)خبر داد و گفت: به دنبال تبیین جایگاه زن هستیم؛ زنی که می‌تواند در همه زمینه‌ها از جمله تحصیل، فرهنگ، اجتماع و آموزش اثر گذار باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار