رئیس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم گفت: راهیان نور ابتکار بزرگ و فناوری نوین برای استفاده از ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است.
کد خبر: ۹۴۷۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 10 March 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ محمدرضا موحد در جمع خبرنگاران در آستانه 20 اسفند روز ملی راهیان نور اظهار داشت: رهبر انقلاب درباره راهیان نور فرمودند دفاع مقدس یک گنج عظیمی است که سال‌های سال باید استخراج و از آن بهره‌برداری شود.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) افزود: راهیان نور یک ابتکار بزرگ و مهم و فناوری نوین برای استفاده از  ثروت و معدن طلای دفاع مقدس است.

وی بیان کرد: در دفاع مقدس و جنگ تحمیلی، رمز موفقیت رزمندگان، استقامت و پایداری است، همان‌گونه که در قرآن کریم نیز به چنین استقامتی اشاره‌شده است.

موحد عنوان کرد: راهیان نور همان مسیری است که در آن به ایستادگی در مقابل زورگویی اعتقادداریم و براین باوریم که اگر کسی درراه خدا ایستادگی کند، بدون تردید بر دشمن غلبه پیدا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد:این اعتقاد می‌تواند منشا اتفاقات بزرگی در انقلاب اسلامی باشد، درواقع راهیان نور نمونه بی‌بدیل از گردشگری تعالی‌بخش است که می‌تواند علاوه بر حفظ هویت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از تحریف و فراموشی 8 سال مجاهدت مردم ایران نیز جلوگیری کند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) گفت: اگر دشمنان، باور داشتند که در جنگ 8 ساله شکست می‌خورند هیچ‌گاه جنگ تحمیلی آغاز نمی‌شد.

وی افزود: این قاعده کلی است و امروز نیز صدق می‌کند و چون در ما ضعف نمی‌بینند حاضر به آغاز جنگ نیستند، اما اگر احساس ضعف در خود نشان دهیم، موجب می‌شود دشمن به جنگ تشویق شود.

موحد بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا توفیق زیارت حضوری سرزمین‌های نور را از سال قبل نداشتیم و به دلیل اهمیت این رویداد برنامه‌هایی در بستر پیام‌رسان شاد تولید شد.

وی عنوان کرد:بخش زیادی از محصولات تصویری طراحی‌شده در روز 13 و 14 اسفندماه در پیام‌رسان شاد  برای دانش آموزان پخش شد و خانواده‌ها و مربی‌های آمادگی دفاعی نیز مخاطب این برنامه قرار گرفتند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابی‌طالب (ع) تصریح کرد: استقبال خوبی از تولیدات و محصولات تصویری شکل گرفت و دراین‌باره حدود 150 هزار نفر برخط و یک‌میلیون و 400 هزار نفر آفلاین در استان قم این برنامه را مشاهده کردند.

وی در مورد برنامه‌های روز راهیان نور اظهار داشت: این برنامه در سطح کشور تا 22 اسفندماه که مزین به نام شهید است.

موحد گفت: ازجمله اقدامات و برنامه‌های راهیان نور روایتگری و اجرای سرود و مداحی،اجرای برنامه‌های فرهنگی و غرفه‌های نمایشگاهی با موضوع راهیان نور است.

وی افزود: همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهدا در امامزاده شاه جمال توسط ناحیه شهرستان قم و بازسازی عملیات کربلای 5 در جوار مزار مطهر شهید گمنام در مصلی پردیسان و بخش‌های خلجستان،سلفچگان و کهک توسط ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ازجمله این برنامه‌هاست.

رئیس ستاد راهیان نور سپاه امام علی بن ابی‌طالب(ع) استان قم بیان کرد: غبارروبی قبور مطهر شهدا، سرکشی از خانواده‌های شهدا توسط عوامل راهیان نور،تجلیل از چهره‌های شاخص عوامل راهیان نور،حرکت کاروان‌های نمادین راهیان نور نیز بخش دیگری از برنامه‌هاست.

وی تصریح کرد:فضاسازی محیطی در سطح شهر و پخش فیلم‌های مستند راهیان نور تولیدشده در سالهای قبل از طریق فضای مجازی و فعال‌سازی پویش‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌هاست و جا دارد از بنیاد شهید ،شهرداری، اداره کل ارشاد اسلامی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس نیز در اجرای برنامه‌ها قدردانی کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار