حناچی:
شهردار تهران گفت: توسعه ناوگان ریلی پایتخت و افزایش قطارهای آن، نیازمند تزریق اعتبار سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان است.
کد خبر: ۹۴۷۵۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۱ 10 March 2021

 

پیروز حناچی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: زیرساخت های لازم برای توسعه حمل و نقل ریلی فراهم است و برای اینکه بتوان فاصله قطارها را به ۲.۵ دقیقه رساند، باید به تعداد قطارهای موجود اضافه کرد.

وی یادآورشد: سال گذشته دولت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای مقابله با آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی در قالب اوراق مشارکت به صورت وام و تسهیلات که ۵۰ درصد آن به عهده شهرداری تهران است، کمک کرد.

حناچی اظهارداشت: میزان کمک های دولت برای مقابله با آلودگی هوا و توسعه حمل و نقل عمومی به شهر تهران، در سال جاری به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی اضافه کرد: اما به علت آنکه این کمک‌ها در قالب اوراق مشارکت عمومی پرداخت شد، هزینه کرد آنها از طریق بانک های عامل با مشکلاتی مواجه است.

شهردار تهران گفت: دولت به طور متناوب به شهرداری برای مقابله با آلودگی هوا و توسعه خطوط حمل و نقل عمومی کمک می کند اما این میزان اعتبارات پرداختی کافی نیست.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران برای توسعه پایدار خطوط ریلی به سالانه ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اکنون تمامی زیر ساخت های ریلی مورد نیاز برای این امر مهیا شده است.

حناچی ادامه داد: دولت علاوه بر اعتبار پیش بینی شده از محل توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلودگی هوا، از محل جرایم رانندگی نیز به شهرداری کمک می کند اما روند کنونی پرداخت این جرایم به شهرداری تهران رضایت بخش نیست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار