معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها کشور؛
معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: روزانه ۵۸ هزار تن زباله تولید می شودکه از این میزان سرانه شهری ۸۰۰ گرم و سرانه روستایی ۵۰۰ گرم است.
کد خبر: ۹۴۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 10 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ حسین رجب صلاحی شامگاه سه شنبه در دیدار شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان دهلران گفت : در کل کشور هفت هزار مرکز دفع زباله وجود داشته که این میزان به سه هزار رسیده است و در تلاش هستیم که ۵۰۰ مورد کاهش بدهیم.

وی از توسعه مراکز پردازش زباله در کشور خبر داد و گفت: تلاش می شود زباله های غیرمفید به حداقل دفع و در کنار آن از کود کمپوست استفاده برای شهرداری ها داشته باشیم.

رجبی صلاحی گفت: در بودجه ۱۴۰۰ ارقام خوبی در حوزه عمرانی برای شهرها دیده شده است و با تلاش های صورت گرفته از تولید چهار میلیون تن قیر در کشور پیش بینی شده که ۱۷ درصد آن مربوط به شهرداری ها است.

وی به انتشار ۸۰ هزار میلیارد ریال اوراق مشارکت اشاره کرد ،گفت: این میزان در حوزه حمل و نقل عمومی و باز آفرینی شهری تخصیص می یابد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور گفت: از محل منابع بازسازی خسارت های سیل نیز پنج هزار میلیارد ریال از محل ماده ۱۰ و ۱۲ بحران برای شهرداری ها پیش بینی شده است.

وی در خصوص ماده ۵۸ نیز یادآور شد: اعتباراتی به شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر اختصاص یافته که خوشبختانه در استان ایلام بسیاری از شهرداری ها و بویژه شهرداری دهلران از این منابع بهره مند خواهند شد.

معاون امور شهرداری های سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سهم شهرداری دهلران را از این اعتبار بین هشت تا ۹ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: این اعتبار در پروژه های عمرانی استفاده خواهد شد.

رجب صلاحی از شهرداران خواست هرچه سریعتر طرح جامع مدیریت پسماند شهرهای هدف را آماده کنند و افزود: با توجه به قانون کمک به پسماندهای عادی شهرداری ها امیدواریم که در سال آینده منابعی اختصاص یابد تا بتوانیم به شهرداری های این شهرستان کمک کنیم./م

بیشتر بخوانید::

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار