مراسم بهره برداری از14 هکتار فضای سبز حاشیه اتوبان کرج قزوین وتقاطع غیرهمسطح حصارک با حضور مسئولان شهری واستانی برگزار شد تا خودروهای عبوری از شهر کرج با فضای بصری زیباتری روبرو شوند.
کد خبر: ۹۴۷۳۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۶ 09 March 2021

بهره برداری از 14 هکتار فضای سبز حاشیه اتوبان کرج/ ایجاد نمای بصری زیبا برای خودروها

به گزارش «تابناک البرز» شهردار کرج در این مراسم با بیان اینکه سرانه فضای سبز شهری این کلانشهر به  16.5 متر رسیده است گفت: در دوران شورای پنجم 16 پارک به داشته های سبز شهر اضافه شده است.

علی کمالی زاده افزود: مناسب‌سازی حاشیه کنار اتوبان کرج به قزوین و حذف نخاله‌ها موجب شد نما و منظر شایسته‌ای در این محل ایجاد شود و این مهم به‌عنوان سابقه ذهنی مناسبی برای کسانی که وارد شهر کرج نمی‌شوند اما از آن عبور می‌کنند، باشد.

کمالی زاده با اشاره به اینکه افزایش سرانه فضای سبز باکار مهندسی و علمی صورت گرفته است، عنوان کرد: با توجه به رشد جمعیت روزافزون کرج رشد سرانه فضای سبز با سرعت مطلوب و متناسب با رشد جمعیت کار آسانی نبود و این اقدام با همکاری و مشاوره پردیس کشاورزی به‌عنوان مهم‌ترین قطب کشاورزی خاورمیانه صورت گرفت.

وی همچنین به اقدام مدیریت شهری در خصوص آبیاری فضای سبز با آب تصفیه‌شده اشاره و عنوان کرد: کرج اولین کلان‌شهری است که آب فاضلاب را از طریق تصفیه‌خانه برای آبیاری فضای سبز آماده می‌کند.

شهردار کرج اضافه کرد: تاکنون دو تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در کرج احداث‌شده و یک تصفیه‌خانه دیگر نیز سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

کمالی زاده در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات مدیریت شهری درزمینهٔ عمرانی اشاره کرد و افزود: تاکنون تمامی پروژه‌های عمرانی با پیوست فرهنگی در دستور کار قرار می‌گرفت و پارک ایران کوچک به‌عنوان اولین پروژه فرهنگی با پیوست عمرانی باهدف ترویج فرهنگ اقوام مختلف کشور در کارنامه مدیریت شهری کرج و شورای پنجم ثبت شد.

وی اضافه کرد: پارک ایران کوچک با مساحت ۷ هکتار نیز نقش بسزایی در افزایش سرانه فضای سبز شهری کلان‌شهر کرج دارد و مدیریت شهری تداوم در بهره‌برداری از این پروژه‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار