رئیس کل دادگستری اردبیل:
رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: اجرای طرح‌های مراقبتی از جمله استفاده از مراقبت‌ها و پایش‌های الکترونیکی در صیانت و حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌های این استان ضرورت دارد.
کد خبر: ۹۴۷۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۳ 09 March 2021

 

ناصر عتباتی روز سه‌شنبه در آیین رونمایی از سند قله سبلان اظهارکرد: احساس مسئولیت مردم و مسئولان در قبال محیط زیست و منابع طبیعی مهم عامل پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی است.

او با تشریح اهمیت مقوله زیست محیطی و منابع طبیعی ادامه داد: هر قدر در بین مردم با استفاده از ظرفیت‌های موجود نهادهای فرهنگی در بحث صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی حساسیت ایجاد شود به همان میزان در نگهداری از منابع طبیعی موفق‌تر عمل خواهد شد.

وی یکی دیگر از موضوعاتی که می‌تواند در تقویت فرهنگ صیانت از محیط زیست بسیار اثربخش باشد، را استفاده از آموزه‌های دینی و کلام ائمه اطهار (ع) در حفظ منابع طبیعی ذکر کرد که با نهادینه کردن این امر شاهد کسب موفقیت بیشتر در این عرصه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل استفاده از سامانه حدنگار برای تعیین حدود و ثغور اراضی ملی و تثبیت مالکیت برای اراضی ملی و منابع طبیعی را یکی دیگر از مقوله‌های پیشگیری ذکر کرد و افزود: صدور سند برای قله سبلان و محیط پیرامون آن از اقدامات ارزشمند در مقابله با تخریب و تصرف اراضی ملی و منابع است.

عتباتی اضافه کرد: تنوع و پوشش گیاهی استان امانتی در دستان مردم و مسولان است و نباید اجازه دهیم با بی‌تدبیری و عدم احساس مسئولیت آیندگان از این موهبت الهی محروم باشند.

او با بیان اینکه دستگاه قصایی از حامیان محیط زیست و منابع طبیعی هست، افزود: با کسانی که بخواهند با اقدامات مخرب خود درصدد ضربه زدن به این نعمت‌های الهی باشند مطابق قانون به شدت برخورد می‌شود و در این مسیر هیچ‌گونه تسامح و گذشتی در کار نخواهد بود.

غرس نهال توسط رئیس کل دادگستری استان و دادستان مرکز استان در تفرجگاه داغلار باغی بخش لاهرود مشگین‌شهر و مانور یگان حفاظت منابع طبیعی استان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

استان اردبیل یک میلیون و ۵۰ هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار