وزیر آموزش و پرورش:
وزیر آموزش و پرورش راه‌اندازی سامانه شاد را انقلابی در حوزه آموزش دانست و گفت: در حال حاضر روزانه تا 700 هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود و شبکه ارتباطی بسیار خوبی میان دانش‌آموزان و معلمان شکل گرفته است
کد خبر: ۹۴۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ 09 March 2021

به گزارش تابناک تبریز،محسن حاجی‌میرزایی در جلسه شورای آموزش و پرورش آذربایجان شرقی، با بیان اینکه نظام آموزش و پرورش در برابر بزرگترین چالش قرن قرار گرفته است، افزود: در این چالش بزرگ، تمام مسیرها و فرآیندهایی که در سال‌های گذشته فراهم شده بود به‌یک‌باره تعطیل شد؛ اما مأموریت یادگیری و آموزش قابل تعطیل نبود.

 

وی ادامه داد: در چنین شرایطی باید تدابیر مناسب اندیشیده می‌شد؛ ابتدا به تلویزیون متوسل شدیم و انصافا همکاری خوب و جهادگونه‌ای شکل گرفت؛ اما امکان ارزیابی وجود نداشت و بنابراین به فکر ایجاد یک سامانه افتادیم.

 

حاجی‌میرزایی گفت: مهم‌ترین کارکرد این سامانه، ایجاد انسجام در شبکه گسیخته معلمان و دانش‌آموزان بود؛ ما تمام محتوای آموزشی در تمام پایه‌های تحصیلی را در این سامانه تولید و عرضه کردیم؛ دسترسی به آموزش باکیفیت در جغرافیای ایران توزیع شد و امکان استفاده از آموزش معکوس برای دانش‌آموزان فراهم شد.

 

وی اضافه کرد: در این سامانه مدیران با معلمان و معلمان با دانش‌آموزان ارتباط گرفتند و در حال حاضر روزانه تا 700 هزار ارتباط زنده در این سامانه برقرار می‌شود.

 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سامانه شاد، یک محیط کاملا امن است، افزود: از زمان راه‌اندازی این سامانه تاکنون بیش از 26 میلیارد پیام و 10 میلیارد فایل آموزشی مبادله شده و تنها در یکی از شهرهای استان آذربایجان شرقی، 20 هزار محتوای آموزشی تولید شده است.

 

حاجی‌میرزایی در عین حال گفت: معتقدیم که آموزش مجازی نمی‌تواند جایگزین آموزش حضوری باشد و هر زمان که نگرانی‌ها برطرف شود آموزش حضوری را از سر می‌گیریم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به کیفیت نیروی انسانی و سرمایه‌گذاری در حوزه یادگیری را یکی از معیارهای حکمرانی شایسته دانست و گفت: یادگیری، عنصر اصلی شکل‌گیری فرهنگ و تمدن است و همه تحولات پایدار اجتماعی، مرهون جریان آموزش و یادگیری است.

 

حاجی‌میرزایی با تأکید بر رسالت خطیر شورای آموزش و پرورش در ارتقای جریان تعلیم و تربیت، گفت: برای دست‌یابی به پیشرفت پایدار باید آموزش و پرورش را در کانون توجه قرار داده و همه اجزای تفکیک‌شده توسعه و پیشرفت را حول محور یادگیری جمع کنیم.

 

وی تأکید کرد: کاری که در شورای آموزش و پرورش استان باید انجام شود فراتر از همکاری و درواقع هم‌راستایی است و باید باور داشته باشیم که همه ما یک مأموریت مشترک داریم.

 

وزیر آموزش و پرورش همچنین با اشاره به شاخص‌های ارزیابی عملکرد استان در حوزه آموزش و پرورش، خواستار تلاش بیشتر برای رفع نقاط ضعف استان شد.

 

وی، نسبت تعداد دانش‌آموزان رشته‌های فنی و حرفه‌ای در آذربایجان شرقی را در مقایسه با متوسط کشوری، نسبتاً خوب توصیف کرد و گفت: برای رسیدن به هدف‌گذاری 50 درصدی در این حوزه نیازمند کار بیشتر و حمایت شورای آموزش و پرورش هستیم.

 

حاجی‌میرزایی همچنین از مشارکت خیران استان در امر مدرسه‌سازی بویژه در شهرستان ملکان قدردانی کرد و گفت: طرح آجر به آجر برای سهیم شدن آحاد جامعه در این امر مهم اجرا می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار