استاندار قم فعال سازی معادن را جزء سیاست های استان دانست و گفت: تقویت اعتبارات بانک صنعت و معدن در راستای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه معدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
کد خبر: ۹۴۷۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸ 09 March 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست خود با رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی کشور (ایمیدرو) با اشاره به ضرورت حمایت دستگاه های ملی از سرمایه گذاری در حوزه معدن استان قم بیان کرد: این حمایت ها باید در راستای اکتشاف و بهره برداری از معادن انجام شود.

 وی سپس به ضرورت تأمین حق آبه های زیست محیطی استان قم توجه داد و خاطر نشان کرد: در صورت عدم توجه به تهدید خشک شدن تالاب ها بر اثر بی آبی، نه تنها استان قم بلکه سایر استان های همجوار دریاچه نمک نیز با مشکل ریزگردها مواجه خواهند شد.

وی همچنین شناسایی فرصت های دریاچه نمک را ضروری خواند و گفت: مدیریت بهره برداری از این دریاچه استراتژیک نیازمند مطالعات دقیق کارشناسی است.

سرمست با بیان این که پروژه های گردشگری و معدنی دریاچه نمک جزء طرح های ملی اقتصاد مقاومتی است ادامه داد: احداث راه دسترسی، مهم ترین گام در راستای بهره برداری از ظرفیت های این دریاچه خواهد بود.

استاندار قم در عین حال فعال سازی معادن را جزء سیاست های استان قم عنوان کرد و افزود: تقویت اعتبارات بانک صنعت و معدن در راستای حمایت از سرمایه گذاری در حوزه معدن از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی اذعان کرد: استان قم از ظرفیت های معدنی غنی بهره مند است که بسیاری از آنها مغفول مانده اند و فعال سازی آنها می تواند بهبود وضعیت اقتصادی قم را به دنبال داشته باشد.

سرمست در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نامگذاری قم به عنوان شهر ملی انگشتر یادآور شد: در تلاش هستیم تا با ایجاد شهرک عقیق، ‌زمینه توسعه این هنر درآمدزا را در قم فراهم کنیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار