معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی خبر داد:
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : طرح زمستانه کتاب با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران در خراسان رضوی همزمان با سایر استانهای کشور از ۹ اسفند ماه آغاز شد .
کد خبر: ۹۴۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۴ 09 March 2021

به گزارش تابناک رضوی، افشین تحفه گر با بیان این مطلب افزود:"در این دوره با مشارکت گسترده ی مردم کتابخوان و فرهیخته ، استان خراسان رضوی به عنوان یکی از فعال ترین و پرفروش ترین استان های کشور برای ششمین دوره پیاپی معرفی شد"
وی ادامه داد: ۱۱۱ کتابفروشی از سراسر استان در این دوره از طرح شرکت کردند که از این تعداد ۸۲ کتابفروشی از شهرمقدس مشهد و ۲۹ کتابفروشی نیز از شهرستان های استان در این طرح شرکت کرده بودند.
وی یاد آور شد:یارانه ی اختصاص یافته به استان خراسان رضوی در ایتدای شروع مبلغ چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال ولی با توجه به استقبال مردم از طرح تا مبلغ پنج میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال افزایش یافت و در پایان طرح مبلغ پنج میلیارد و ۳۷۰میلیون و ۴۶۰هزار و ۹۷۰ریال آن مصرف شد.
تحفه گر بابیان اینکه کل فروش استان در انتهای طرح مبلغ بیست و سه میلیارد و ۹۰۰میلیون ۱۸۷هزارو ۵۳۴ ریال بود افزود: مجموعا تعداد ۵۳۸۳ جلد کتاب در طی این مدت کوتاه به فروش رسید که آمار بی نظیری را در حوزه ی کتاب و کتابخوانی استان بوده است.
تحفه گر در خاتمه گفت:در پایان طرح زمستانه امسال استان خراسان رضوی رتبه اول از نظر میزان فروش و رتبه دوم از نظر تعداد کتاب راکسب کرده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار