رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به این مطلب که میزان مرگ و میرها و بروز بیماری کرونا در استان کرمان در هفته گذشته از متوسط کشوری پایین تر بوده است، گفت: در حال حاضر در سطح استان ۱۲ شهر آبی، ۱۰ شهر زرد و یک شهر نارنجی وجود دارد.
کد خبر: ۹۴۶۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 07 March 2021

 

حمیدرضا رشیدی نژاد روز یکشنبه در نشست شورای اداری استان کرمان با تشریح سه پیک کرونا در کشور خاطرنشان کرد: روند ابتلا به بیماری کرونا در کشور در حال کاهش بود اما به دلیل درگیری برخی استان ها از جمله خوزستان در حال افزایش است و در این شرایط باید مراقبت های بیشتری برای حفظ وضعیت موجود و کاهش ابتلا به بیماری انجام شود.

وی یادآور شد: وضعیت استان کرمان در هفته گذشته نسبت به برخی دیگر از نقاط کشور به طور قابل توجهی خوب بود اما باید این وضعیت را با همکاری مردم حفظ کرده و شاهد کاهش آمار ابتلا به بیماری باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به نتایج مثبت اجرای طرح شهید سلیمانی در کشور و استان کرمان در راستای کاهش آمار ابتلا به بیماری کرونا، گفت: اقدامات نهادهای دست اندرکار از جمله بسیج، هلال احمر و دیگر ارگان ها بابت همکاری در این طرح قابل تقدیر است.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه طرح شهید سلیمانی باعث شده حدود ۸۸ درصد بیماران بستری قطعی در استان کاهش یابد، گفت: با اجرای این طرح تعداد انجام تست ها نسبت به قبل سه برابر شده است.

وی گفت: در اوج پیک بیماری کرونا در استان کرمان، ۲۰۳ نفر مرگ و میر در آبان و آذر داشتیم و در دو هفته اخیر ۱۴ نفر مرگ و میر اتفاق افتاد که نشان می دهد با اجرای طرح شهید سلیمانی بیش از ۹۳ درصد مرگ و میرها کاهش یافته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شناسایی مواردی از ویروس کرونای جهش یافته در استان، تصریح کرد: در سیرجان به دلیل تردد ها و وجود معادن، ویروس جهش یافته پیدا شد و همه افرادی که در این خوشه در تماس نزدیک بودند را پیدا کردیم و هفت مورد افراد مرتبط با این مورد مثبت شدند و باید فکر کنیم ویروس جهش یافته در استان در گردش است.

رشیدی نژاد خاطرنشان کرد: مهم ترین راه پیشگیری از کرونا همچنان زدن ماسک، فاصله گذاری، شست و شوی دست ها و تهویه و تبادل هوای آزاد است و تاکید خیلی جدی بر این موارد داریم.

وی ادامه داد: سفرهای استانی، خریدهای شب عید، کرونای انگلیسی، جلسات پرازدحام رسمی و غیررسمی و دید و بازدیدهای نوروزی از جمله تهدیدات پیش رو است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار