حناچی:
شهردار تهران اعلام کرد: با بهره برداری از یک هزار هکتار از کمربندی سبز پایتخت، وسعت این کمربندی به ۴۴ هزار هکتار رسید.
کد خبر: ۹۴۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹ 07 March 2021

 

پیروز حناچی روز یکشنبه در آیین بهره برداری از هزار هکتار از کمربند فضای سبز تهران در جاده تلو، که با حضور معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد، افزود: شهرداری علاوه بر برنامه ریزی برای توسعه فضای سبز داخل محدوده شهر، برای توسعه کمربند اطراف تهران هم برنامه ریزی و اقدام کرده است.

وی یادآورشد: ارزش ایجاد کمربند سبز برای تهران در این است که هم مناطقی برای فضای سبز تثبیت می شود و هم مانعی برای توسعه شهر خواهد بود.

حناچی اظهارداشت: یکی از اقدامات مستمری که شهرداری در سطح پایتخت انجام می دهد افزایش سرانه فضای سبز داخل محدوده و همچنین ارتقای آن در بیرون محدوده و توسعه کمربند فضای سبز است.

شهردار تهران گفت: بهره برداری از این میزان فضای سبز در حریم پایتخت به مناسبت هفته منابع طبیعی ۲ نتیجه افزایش فضای سبز و دیگری حفاظت از حریم آن را به دنبال دارد.

وی به اقدامات شهرداری برای آبیاری این فضاهای جنگل کاری اشاره و خاطرنشان کرد: برای آبیاری این فضاها از پساب استفاده می شود مانند جنگل های شرق تهران که از پساب شهرک شهید محلاتی استفاده می شود.

حناچی ادامه داد: یکی از اقدامات خوبی که شهرداری به تازگی آن را توسعه داده، استفاده از تصفیه خانه محلی و پساب برای توسعه فضای سبز است که طی توافقی با وزارت نیرو انجام می شود تا از منابع زیرمینی کمتر استفاده کنیم.

حذف مصوبه برج باغ، جلوی تخریب بسیاری از باغ ها را گرفت

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در این مراسم اعلام کرد: با حذف مصوبه برج باغ ها جلوی تخریب تعداد زیادی از باغ ها که در مسیر تخریب بودند، گرفته شد.

هاشمی با اشاره به اهتمام شهرداری به توسعه فضای سبز، اضافه کرد: هفته درخت کاری سنت حسنه ای است که در آن کاشت نهال انجام می شود و این اقدام چند حسن دارد که یکی از آنها، حفظ حریم شهر تهران، جلوگیری از توسعه بی رویه شهر و کمک به ارتقای کیفیت محیط زیست و هوای خوب است.

وی افزود: خوشبختانه از نظر سرانه فضای سبز در وضعیت مناسبی قرار داریم و نزدیک به ۴۵ هزار هکتار در اطراف تهران جنگل کاری شده است و سرانه فضای سبز داخل محدوده شهر هم به ۱۷ متر می رسد.

هاشمی بیان کرد: در شورای شهر یکی از مسائل اولویت دار و مهم حفظ باغات تهران بود و هست و حذف مصوبه برج باغ ها باعث شد که جلوی تخریب تعداد زیادی از باغ هایی که در این مسیر گرفته شود که این اتفاق خوبی بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار