رئیس مرکز بهداشت قم با اشاره به آمار متوسط حدود 66 درصدی مردم استان از ماسک، آن را قابل قبول ندانست و یکی از چالش های روزهای اخیر را ازدحام مردم برای خرید مُرغ با قیمت مصوّب در برخی فروشگاه ها و همچنین تجمع جوانان در برخی رستوران ها برای انجام بازی مافیا و مانند آن خواند.
کد خبر: ۹۴۶۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۴ 07 March 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با بیان این که طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در قم ادامه دارد اظهار کرد: یکی از دلایل مهم عدم ورود قم به پیک بعدی بیماری کرونا، تداوم مطلوب طرح شهید سلیمانی با حضور فعال نیروهای آموزش دیده مرکز بهداشت، بسیج و هلال احمر است که باید از آنان تقدیر کرد.

وی ادامه داد: از ۹۱۴ مورد رهگیری انجام شده در این طرح و در هفته اخیر، ۹۰۹ مورد نمونه گیری انجام و همچنین ۲۰۱ مورد نیز به مراکز منتخب ارجاع شده اند، بنابراین بر اساس آمارهای مربوط به چند هفته اخیر از رهگیری ها در این طرح می توان چنین نتیجه گیری کرد که در این موضوع شاهد روند افزایشی در چند هفته اخیر بوده ایم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به موضوع مراقبت در منزل در طرح شهید سلیمانی پرداخت و گفت: در هفته اخیر و در استان، ۵۷ نفر خدمات مراقبت در منزل دریافت کرده اند.

محبی در عین حال درباره روند بازرسی و نظارت این طرح نیز بیان کرد: بیش از ۲ هزار مورد بازرسی در هفته اخیر انجام شده که بیش از ۷۰۰ اخطار و یا پلمب را به همراه داشته است.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به تداوم رهگیری ها، مراقبت ها و نظارت ها در طرح شهید سلیمانی، قم همچنان یکی از ۴ مرکز استان کشور است که در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد و امید است این روند با همراهی مردم و مسؤولان ثابت بماند و در ادامه به سمت بهبود بیشتر حرکت کند.

رئیس مرکز بهداشت استان قم درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در هفته اخیر در مشاغل و اصناف مختلف نیز خاطر نشان کرد: نانوایی ها، اماکن ورزشی و تفریحی، بانک ها، صنایع و اصناف مربوطه، مراکز شماری گذاری خودرو، جایگاه های سوخت و سی ان جی، آرامستان بهشت معصومه (س)، پایانه های مسافربری درون و برون شهری، مساجد، اماکن متبرّکه، حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران، هتل ها و مسافرخانه ها، مجتمع های خرید و پاساژها، قنادی و سوهانی ها، اغذیه فروشی ها، گیم نت ها، فروشگاه های زنجیره ای و همچنین مراکز تشخیصی درمانی و آزمایشگاه ها از جمله مواردی هستند که نمرات ارزیابی رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آن ها و در هفته اخیر، ۷۵ درصد و کمتر از آن بوده است.

وی همچنین درباره ادارات و سازمان های اجرایی نیز گفت: روند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری در ادارات و سازمان های استان نیز مطلوب نیست و باید گفت آمار ۷۵ درصدی رعایت شیوه نامه ها و ۷۴ درصدی استفاده از ماسک در ادارات استان نمی تواند قابل قبول باشد.

محبی همچنین توزیع مُرغ را به قیمت مصوب تنظیم بازار در برخی فروشگاه های استان به عنوان یکی از چالش های اخیر معرفی کرد و بیان داشت: ازدحام ناشی از این توزیع باید توسط مسؤولان مربوطه و از جمله دست اندرکاران سازمان صنعت، معدن و تجارت مدیریت شود.

وی چالش کرونایی دیگر روزهای اخیر در استان را تجمع برخی جوانان در برخی رستوران ها برای انجام بازی مافیا و مانند آن عنوان کرد و از نیروی انتظامی و اداره اماکن خواست نسبت به این تجمعات و بویژه خطرهای کرونایی ناشی از آن واکنش نشان دهند.

رئیس مرکز بهداشت قم در عین حال به مسافران و زائران اتباع خارجی در قم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه تاکنون در بین این افراد، موردی از کرونامثبت مشاهده نشده است.

محبی درباره آخرین آمار استفاده از ماسک در استان اظهار کرد: آمار ۶۴ درصدی استفاده عموم مردم از ماسک، آمار ۶۹ درصدی استفاده از ماسک در بین اصناف و همچنین آمار ۶۸ درصدی استفاده از ماسک در وسائل نقلیه عمومی نشان می دهد آخرین متوسط استفاده از ماسک در بین مردم استان حدود ۶۶ درصد است و این امر به آن معناست که همچنان و حداقل ۳۴ درصد مردم قم از ماسک استفاده نمی کنند که قطعا قابل قبول نیست و باید از آن ابراز تأسف کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار