جهانگیری:
 معاون اول رئیس جمهور گفت: با قاطعیت می گویم که تا آنجا که من مطلع هستم یک دلار از پول نفت در این میان تلف نشد و نه تنها فردی مثل بابک زنجانی که افرادی بسیار کوچکتر از او نیز به وجود نیامدند.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ 07 March 2021

 

 ‌اسحاق جهانگیری ‌در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه هنگام نام بردن از توسعه پایدار و همه جانبه باید از همه ظرفیت ها و سازوکارهای لازم در این زمینه برخوردار باشیم، گفت: یزد دارای چنین ظرفیتی است و با ماهیت جغرافیایی، ظرفیت های مادی، معنوی، نیروی انسانی، جوانان تحصیلکرده و زنان فعال فرصت های زیادی پیش روی خود دارد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه یزد برای ایران نقطه ای بسیار دلگرم کننده است و پس از سفر به این استان دستاوردها و تجارب خوبی به دست می آوریم، به ویژگی های منحصر بفرد این استان اشاره و تاکید کرد: یزد شهر مدارا و همزیستی است که در تاریخ گواه زیادی برای این مهم وجود دارد.

وی ادامه داد: یزد شهر گفت و گو است و برای حل هر مسئله ای و رسیدن به نتایج مطلوب راهکار گفت و گو را بر می گزیند.

جهانگیری همچنین صبوری و قناعت مردم یزد را از مهمترین شاخص های اخلاق توسعه ای برشمرد.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به سیاست های اعلامی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری در 24 بند و پنج رویکرد و ابلاغ این رویکردها توسط دولت به تمام دستگاه های حکومتی و نهادهای ذیربط در قوای سه گانه تاکید کرد: باید این رویکردها و سیاست های مقام معظم رهبری دستورالعمل همه دستگاه ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هر دستگاه در صورت لزوم باید امور را برون سپاری کند و دانش و عدالت در همه سطوح کشور حاکم شود، افزود: باید تعامل با دنیا برای پیشرفت امور، حداقل در ارزیابی درنظر گرفته شود.

جهانگیری تصریح کرد: بخش خصوصی نیز باید سیاست ها و رویکردهای اقتصاد مقاومتی را الگوی خود قرار دهد و در صورت لزوم نیازهای داخل یک کارخانه برون سپاری شود.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه 24 بند سیاست های اقتصاد مقاومتی اعلامی توسط مقام معظم رهبری براساس شرح وظایف ابلاغ شده است، ادامه داد: هدف مهمی که برای سیاست های اقتصاد مقاومتی ترسیم شده این است که اقتصاد کشور در مقابل تکانه های بیرونی وارد می شود از هم نپاشد.

وی کاهش قیمت و صادرات در سال 93 و همچنین تحریم ها و جنگ اقتصادی آمریکا در سه سال گذشته را بعنوان دو نمونه از تکانه های اقتصادی توصیف و تصریح کرد: دوره جدید تحریم ها بسیار استثنایی و جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران و دلیل تمام نشدن آن هنوز برای مردم کامل توضیح داده نشده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار