استاندار همدان:
استاندار همدان با اشاره به اقدامات تاثیر گذار مدیریت منابع آب در استان همدان جهت کنترل اَفت سطح آب زیرزمینی و تامین آب شرب و جایگزینی آب مورد نیاز صنعت با پساب، این اقدامات را ناشی از انقلابی در حوزه وزارت نیرو در همدان دانست.
کد خبر: ۹۴۶۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴ 07 March 2021
استاندار همدان با اشاره به اقدامات تاثیر گذار مدیریت منابع آب در استان همدان جهت کنترل اَفت سطح آب زیرزمینی و تامین آب شرب و جایگزینی آب مورد نیاز صنعت با پساب، این اقدامات را ناشی از انقلابی در حوزه وزارت نیرو در همدان دانست.

به گزارش تابناک همدان، سید سعید شاهرخی استاندار همدان در جلسه شورای برنامه‌ریزی با تاکید بر اقدامات اثرگذار و شگفت انگیز در حوزه منابع آب، گفت: در حوزه وزارت نیرو در استان همدان انقلاب شده است. 

استاندار همدان با اشاره به فرونشست‌های دشت کبودرآهنگ که سابقا رخ می‌داد و در سنوات اخیر متوقف شده است، گفت: اگر اکنون شاهد این پدیده در دشت کبودرآهنگ نیستیم، حاصل فعالیت‌های علمی و اثرگذار ناشی از اجرای طرح تعادل بخشی، انسداد چاه‌های غیرمجاز، نصب کنتورها، انتقال پساب به نیروگاه است که به همت مدیران خوب این حوزه صورت گرفته است.

شاهرخی با اعلام اینکه توانستیم یک تهدید جدی سلامت مردم را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: با جمع آوری فاضلاب ضمن اینکه توانستیم سلامت مردم را تضمین کنیم با انتقال پساب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح ۲۵ چاه پلمپ شد و از اَفت آب زیرزمینی ناشی از آن جلوگیری شد.

وی افزود: از سال ۱۳۹۳ تا کنون شرکت آب منطقه‌ای همدان با برنامه‌ریزی، جدیت، صبر، حوصله و مردمداری توانسته است حدود ۴۵۰۰ حلقه چاه غیرمجاز را مسدود کند. اگر در برنامه راهبردی به سمت کشت گلخانه‌ای و آبیاری مکانیزه پیش می‌رویم علت آن مدیریت منابع آب است. این اقدامات حوزه منابع آب شاید خیلی به چشم نیاید، اما اثرات بلندمدت و اقتصادی و اجتماعی آن بسیار عمیق است. وقتی در استان کار با برنامه، علمی و حساب شده انجام می‌شود، اثرات آن اینگونه نمایان می‌شود. 

شاهرخی گفت: تهدید بهداشت و سلامت در شهر همدان و باقی شهر‌ها به فرصتی تبدیل شد تا با استفاده از آن آب مورد نیاز پتروشیمی ابن‌سینا و پتروشیمی هگمتانه را تامین می‌کنیم. طبق برنامه، آب نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی جدیدی که قرار است ساخته شود را نیز با استفاده از پساب تامین کنیم. 

نماینده عالی دولت در استان همدان تاکید کرد: در حوزه وزارت نیرو در استان همدان یک انقلاب شده است. به تعبیر مقام معظم رهبری که فرمودند: در انقلاب اسلامی در حوزه عمران وآبادانی، توسعه در تمام بخش‌ها و فعالیت‌ها حیرت انگیز است. اگر مقایسه کنید در کجا علیرغم تمام محدودیت‌ها و فشار‌ها هر سه سال یک سد افتتاح می‌شود؟ در گزارشی که معاون محترم وزیر نیرو، آقای جانباز ارائه کردند، با کیفیت‌ترین آب را سد کلان ملایر دارد. سابقا یکی از دغدغه‌های جدی مردم ملایر آب شرب بود که قبلا از آبی که از چاه‌ها استخراج می‌شد تامین می‌شد، اما امروز بهترین و با کیفیت‌ترین آب به مصرف شرب مردم ملایر می‌رسد.

استاندار همدان تصریح کرد: به تناسب کار علمی، تحقیقاتی و نقشه برداری که صورت گرفته است، شایسته است از مدیریت خوب منابع آب استان آقایان ستوده، حسینی بیدار و تمام دوستانی که در حوزه آب استان کار کرده‌اند و همچنین سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی که مدیران را در این حوزه همراهی کرده است تشکر و سپاسگذاری کنم.
روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای همدان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار