جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور گفت: بیش از ۳ میلیون تن کالاهای غیراساسی به بنادر کشور وارد شده و در کانتینرها هستند.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۵ 07 March 2021

 

اسحاق جهانگیری  در آیین افتتاحیه طرح‌های بندر خشک پیشگامان یزد با اشاره به ظرفیت های استان یزد اظهار داشت: بیش از سه میلیون تن کالاهای غیراساسی به بنادر کشور وارد شده و در کانتینرها هستند.

وی تصریح کرد: اگر ظرفیت بندرخشک یزد به گونه‌ای شود که حالت پس کرانه داشته باشد و کالاهایی که به کشور وارد می‌شود به صورت مستقیم به این محل وارد شده و کار ترخیص آن از اینجا انجام شود خوب است.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: اگر مسائل ارزی نداشته باشیم، معطلی کشتی‌ها در بنادر یکی از هزینه‌های سنگینی است که گاهی اوقات به واردکننده به دلیل محدودیت ظرفیت بندر و یا محدودیت تامین ارز فشار بیشتری وارد می‌شود و کشتی تا زمان تامین ارز پهلو نمی‌گیرد و تخلیه نمی‌شود.

جهانگیری خاطرنشان کرد: از طرف دیگر ما یک موقعیت جغرافیایی بسیار ویژه‌ای داریم که در واقع یکی از جنبه‌های اقتدار ایران همین موقعیت جغرافیایی است.

وی افزود: یک مجموعه بزرگ از کشورهای اطراف ما وجود دارند که هیچ راه آبی به آنها متصل نیست و اگر بخواهند کار صادرات و واردات در حد زیاد انجام دهند باید از ظرفیت ایران استفاده کنند.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: حتی در کریدورهای شمال جنوب و شرق غرب هم راه آهن ایران تقریبا به تمام دنیا متصل است و از چین به ایران و از ایران به اروپا این خط وجود دارد و از طرق مختلف می‌گذرد.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار