معاون اول رئیس جمهور گفت: استان یزد معادن و کارخانه‌های بزرگ خوبی با ظرفیت قابل توجه دارد بنابراین نباید چشم این استان به بودجه‌های دولتی باشد.
کد خبر: ۹۴۶۵۰۴
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴ 07 March 2021

 

اسحاق جهانگیری در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان سیاسی و اجتماعی استان یزد اظهار داشت: استان یزد دارای اخلاق توسعه‌یافتگی بوده است که اکنون توانسته در بخش‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، فناوری، دیجیتال و دانش‌بنیان توسعه پیدا کند.

وی افزود: اخلاق توسعه یکی از پیش نیازهای توسعه پایدار است، و استان یزد دارای اخلاق توسعه‌ای بوده و خصوصیات فرهنگی همواره نسل به نسل منتقل شده و اکنون به ما رسیده است.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: یکی از مهمترین خصوصیات فرهنگی در یزد مدارا و هم زیستی بوده است، این نوع همزیستی اقوام را در سایر استان‌ها داریم اما در مرکز کشور و در یزد سطح این همزیستی به مقدار بیشتری مشاهده می‌شود و کمترین خدشه‌ای به این مسئله وارد نشده است.

جهانگیری تصریح کرد: اگر فرهنگ صبر و قناعت مردم یزد به کل ایران منتقل می‌شد ایران به بزرگترین کشورهای توسعه تبدیل می‌شد از این فرهنگ یزد کارآفرینی تولید می‌شود.

وی ادامه داد: قنات زارچ با 97 کیلومتر طول و آبرسانی 30 مترمکعب اقدام فاخری است نشان می‌دهد که مردم چه تلاشی داشتند تا بتوانند با صبر و حوصله زمینه توسعه را به وجود بیاورند و موانع توسعه خود از جمله آب را برطرف کنند، این روحیه ارزشمند است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: ما در بین مردم یزد فرهنگ سلامت کار و وجدان کاری را می‌بینیم فعالیت‌های اقتصادی زیادی در یزد اتفاق افتاده که نشان از سلامت مناسب شرایط کاری در این جا است و به دور از اهمال کاری و تولید با بهترین کیفیت و خلاقیت است.

جهانگیری افزود: فرهنگ خلاقیت در بخش‌های گفته شده نشان می‌دهد که مهم‌ترین خلاقیت ما این است که از سنت یک صنعت مدرن شکل گرفته است، یزد در هر زمینه‌ای یکی از جامعه‌های ممتاز کشور است و سرمایه‌های نمادین که در یزد وجود داشته توانسته در سطح منطقه و ملی باعث افتخار کشور باشد.

وی بیان کرد: 4000 شهید در استان یزد یکی دیگر از سرمایه‌های این استان است، در جرقه‌های اول انقلاب مردم یزد، روشنفکران، علما و مدیران برجسته یزدی حضور داشتند و همواره چهره‌های نمادین از این استان هستند که مایه فخر ملی بودند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار