مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان در برنامه رادیویی پایش:
تابناک-مدیرکل تعاون، کار ورفاه اجتماعی هرمزگان با اشاره به فعالیت تعاونی های استان در بخش‌های مختلف اقتصادی در قالب 14 گرایش گفت: تعاونی های کشاورزی با حدود 31 درصد از مجموع تعاونی های استان با عضویت حدود 7 هزار و 50 نفر و اشتغالزایی بیش از 7 هزار و 800 نفر بیشترین تعاونی ها را در بین تعاونی های استان تشکیل می دهند.
کد خبر: ۹۴۶۲۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰ 06 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، " هادی ابراهیمی" در گفتگوی تلفنی با برنامه رادیویی "پایش"، اضافه کرد: تعاونی های خدمات نیز با تعداد 684 تعاونی وعضویت حدود6 هزار نفر در رده دوم قرار دارند.

وی مجموع تعاونی های استان را 2 هزار و 975 تعاونی باعضويت بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر و ایجاد فرصت شغلی برای 77 هزار و 653 نفر ذکر کرد و گفت: متوسط فرصت شغلی در هر شرکت تعاونی، حدود 26.2 نفر است.

ابراهیمی اظهارداشت: از لحاظ پراکندگی جغرافیایی بیشترین تعداد تعاونی های فعال مربوط به مرکز استان حدود 34 درصد از کل تعاونی¬های استان با عضویت بیش از 412 هزار نفر است و بیشترین فعالیت تعاونی ها به نسبت جمعیت در شهرستان قشم است که قشم و بستک بعنوان بعنوان تعاون شهر برای توسعه تعاونی ها معرفی و هدفگذاری شده اند.

وی در ادامه فعالیت بیش از 80 درصد آبزیان توسط اتحاديه تعاوني¬هاي صيادي با 4500 شناور صيادي كوچك و بزرگ، حمل ونقل کلیه كالاهاي صادراتي و وارداتي از بنادر استان به كشورهاي حاشيه خليج فارس و بلعكس به وسيله¬ي بيش از 500 فروند شناور، انجام 100 درصد حمل و نقل دريايي مسافر و بار از آب هاي سرزميني به قشم، هرمز و ساير جزاير خليج فارس توسط بخش تعاون، توزیع 70 درصد مواد سوختي مورد نياز استان توسط شركت تعاوني نفت كش داران، حمل و نقل بار جاده اي اعم از داخلي و ترانزيت توسط شركت تعاوني تريلي داران با تعداد 450دستگاه تريلر را از جمله مهم ترین فعاليتهاي شاخص در بخش تعاون ذکر کرد.

مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی هرمزگان گفت: در دهه فجر امسال 6 تعاونی با میزان سرمایه گذاری 764900 ميليون ريال و اشتغالزايي 231 نفر در سطح استان افتتاح شد که افتتاح مجتمع دامپروری پیشتاز دهنگ بستک بعنوان بزرگترین مجتمع تولید دامی جنوب با حضور وزیر تعاون،کار ورفاه اجتماعی از مهم ترین این طرح ها بود.

ساماندهی تعاونی های مسکن مهر، تشكيل تعاونيهاي نوع جديد شامل دانش بنيان ، تعاوني توسعه روستايي، تعاوني توسعه عمران شهرستانی ، ايجاد فرصت هاي شغلي با افزايش ظرفيت توليد تعاونيهاي توليدي، هدايت سرمايه هاي سر گردان به سمت توليد و اشتغال و فعال کردن تعاونيهاي توليدي غير فعال از مهم ترین برنامه های حوزه تعاون استان هرمزگان در سال جاری است.

انتهای پیام/ز 616

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار