حجت الاسلام مدبر با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان شورای شهر از چهارشنبه 20 اسفند، گفت: شورای شهر نقش واسطه بین حاکمیت و مردم را ایفا کرده و زبان گویای ملت است تا با استفاده از امکانات حاکمیت، شهر را آباد کند.
کد خبر: ۹۴۶۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 06 March 2021

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام «محمدحسین مدبر»، در خطبه های نماز جمعهشهر جهرم با اشاره به آغاز نام نویسی از داوطلبان شورای شهر از چهارشنبه 20 اسفند، گفت: شورای شهر نقش واسطه بین حاکمیت و مردم را ایفا کرده و زبان گویای ملت است تا با استفاده از امکانات حاکمیت، شهر را آباد کند.

 

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه شورای شهر یک مجموعه است و نیازمند افرادی نیست که به یکدیگر شباهت داشته باشند، افزود: در شورای شهر باید افراد دارای تخصص، شأن و جایگاه باشند چرا که غفلت از آن باعث می شود شورایی داشته باشیم که اگرچه انسان های خوبی هستند اما تخصص شان در یک زمینه است.

 

وی ادامه داد: از فرهیختگان و خواص شهر که می دانند شورای شهر ایده آل و مطلوب چه ویژگی هایی دارد می خواهیم کسانی که تخصص و تعهد دارند را به مردم پیشنهاد داده تا یک انتخاب بهینه و شایسته داشته باشند.

 

حجت الاسلام مدبر با قدردانی از تلاش های شورای شهر جهرم در مدت چهار سال فعالیت خود، عنوان کرد: قرار بود اعضای شورای شهر به صورت سالانه گزارش عملکردشان را به اطلاع مردم برسانند اما چنین چیزی اتفاق نیفتاد؛ از آنها می خواهیم چنانچه قصد دارند مجدداً به این عرصه ورود کنند حداقل گزارش چهار ساله شان را به اطلاع مردم برسانند که عملکردشان در این مدت چه بوده است.

 

به گفته امام جمعه جهرم من اگر جای این عزیزان بودم دیگر کاندیدای شورای شهر نمی شدم؛ نه به خاطر اینکه کاری انجام نداده اند بلکه فرصت را باید در اختیار نیروهای جوان تر و با ایده های بهتر گذاشت.

 

وی ادامه داد: اکنون که قرار است دولت جوان و حزب الهی سر کار بیاید، جوان تر ها نیز پا به عرصه انتخابات شورای شهر بگذارند و کارهای بر زمین مانده شهر را انجام دهند چرا که بقیه تلاش کرده اند و نتیجه آن هم در شهر قابل دیدن است.

 

حجت الاسلام مدبر در بخش دیگری از خطبه دوم نماز جمعه جهرم با اشاره به درس های زندگی «شهید حاج قاسم سلیمانی»، خاطرنشان کرد: از جمله درس های شهید سلیمانی این بود که باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم چرا که آنکه باید ببینید، می بیند.

 

وی با اشاره به اینکه این سخن سردار سلیمانی سرشار از حکمت است، عنوان کرد: شهید سلیمانی معتقد بود آن کسانی که در زندگی هم و غم شان این است که دیده شده و دنبال شهرت هستند هنوز به بلوغ نرسیده و کودک هستند.

 

امام جمعه جهرم با تاکید بر اینکه باید به این بلوغ برسیم که نباید دیده شویم، تصریح کرد: چنانچه روزی از مشهوریت به محبوبیت پیش خدا سوق پیدا کردیم آن زمان آغاز بلوغ مان است.

 

وی با تاکید بر اینکه در زندگی نباید به دنبال مشهور شدن بود بلکه هدفمان محبوب شدن آن هم نزد خداوند متعال باشد، خاطرنشان کرد: اگر گزارش کار شما را دیگران دادند ناراحت نشوید چرا که آن زمان است که به بلوغ رسیده اید.

 

حجت الاسلام مدبر همچنین با اشاره به هفته منابع طبیعی نیز گفت: در کشور ما چهار پنجم محیط زیست را منابع طبیعی تشکیل می دهد.

 

وی با اشاره به اینکه خدا به ما اعتماد کرده و خواسته منابع طبیعی و محیط زیست را آباد نگه داریم، تاکید کرد: نباید با تخریب منابع طبیعی در امانت خیانت کنیم.

 

امام جمعه جهرم گفت: افرادی که در این عرصه در حال تلاش هستند کارشان ارزشمند و حساس بوده و چنانچه مماشات کنند خیانت در امانت کرده و اگر سخت گیری های بیش از حد و قانونی انجام دهند نیز پیشتوانه مردمی را از دست می دهند.

 

وی همچنین به مناسبت هفته آینده و عید سعید مبعث اشاره کرد و با بیان اینکه همه انبیا آمدند تا حضرت محمد (ص) عطرافشانی کند، عنوان کرد: اگر نبوت را به یک نخل تشبیه کنیم ثمره آن خاتم انبیا محمد (ص) است.

 

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه در عید مبعث، اسلام، نبوت پیامبر و قرآن متولد شده است، خاطرنشان کرد: خداوند با تمام اسما و صفاتش در قرآن کریم و خاتم انبیا تجلی کرده و امام خمینی (ره) نیز تعبیر زیبایی دارد که «قلب مبارک پیامبر (ص) بود که قرآن را از عالم بالا به پایین کشید».

 

امام جمعه جهرم در پایان از مردم خواست روز مبعث را متفاوت از روزهای دیگر برگزار کرده و حال و هوای زندگی، شهر، محل کار و کوچه و خیابان را تغییر دهند.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار