استاندار مطرح کرد
استاندار خوزستان بر لزوم رفع مشکلات ترافیکی جاده‌های خوزستان در مسیرهای تردد اربعین تاکید کرد.
کد خبر: ۹۴۵۹۸۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۴ 04 March 2021

قاسم سلیمانی‌دشتکی در یازدهمین نشست شورای هماهنگی ترافیک استان خوزستان در خصوص مشکلات راه‌ها و راه‌بندان‌ها اظهار کرد: وقتی مشکلی به وجود بیاید، همه امکانات باید بسیج شوند تا مشکل جمع شود و به نقطه‌ای نرسد که همه به آن نگاه کنند و برای همه مردم دق‌دل شود و موضوع به سطح کشوری و ملی برسد.

وی افزود: نمونه بارز این مساله، جاده مسجدسلیمان به اندیکا است که از آقای بهرامی‌نیا مدیرکل راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای و آقای عبیات معاون امور عمرانی استانداری خواهش کردم که از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود برای حل مشکلات این محور استفاده کنند. از تمامی امکانات و دستگاه‌ها و بخش خصوصی باید استفاده شود تا مشکل جمع شود و به گونه‌ای نشود که صدای مردم دربیاید و بگویند که ما کم‌کاری می‌کنیم.

استاندار خوزستان گفت: از امکانات شرکت آب و فاضلاب و بنیاد مسکن استفاده شود تا مشکل حل شود و طولانی نشود. اگر تعداد وسایل و ماشین‌آلات کم باشد مشخص است که روال به طول می‌انجامد اما اگر تعداد ماشین‌آلات بیشتر شود، زمان عملیات نیز به یک ماه یا کمتر از آن خواهد رسید.

وی تصریح کرد: انعکاس این موضوع در سطح ملی، زیبنده استان خوزستان نیست؛ نمی‌گویم که شلوغی ایجاد شود اما امکانات در حد نیاز باید مهیا شود تا مشکل حل شود و مسائل به سرعت پیش برود.

سلیمانی‌دشتکی با اشاره به آمار تردد زائرین اربعین در مرزهای خوزستان افزود: برای آمارهای اربعین، تعجب کردم زیرا نمونه‌اش را در ایلام با حجم گسترده‌تری از مسافر که حدود دو برابر خوزستان زائر داشت دیدم و حدود ۶۲ درصد از زوار از ایلام تردد کردند. در استان ایلام حدود ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر زوار اربعین تردد داشتند اما خوزستان حدود ۲ میلیون تردد داشت یعنی نصف استان ایلام و مسیرهای استان ایلام نیز از استان خوزستان خراب‌تر است.

وی با تاکید بر لزوم حل مشکلات ترافیکی در تردد اربعین بیان کرد: یک مشکل وجود دارد و شما توجیه نکنید. من آمارهای اربعین را مثل آب خوردن دارم. در ایلام در یک‌ شبانه‌روز حدود ۳۲۵ هزار نفر تردد داشتند.

استاندار خوزستان با اشاره به طرح مساله تاثیر مشکلات جاده‌ای خوزستان در تصادفات و تلفات اربعین افزود: اعلام می‌شود که ۱۰۰ نفر فوتی‌های حوادث جاده‌ای اربعین بوده است؛ باید ببینیم اشکال از کجا بوده است و باید این موضوع را بیشتر به من توضیح دهید زیرا ممکن است که اربعین امسال به احتمال خیلی زیاد برگزار شود. هر جا اشکال وجود دارد باید تلاش کنیم برطرف شود؛ اگر زیرساخت‌ها مشکل دارند باید تلاش کنیم و کمک بگیریم، اگر علائم ترافیکی مشکل دارند باید کمک کنیم و اگر عوامل مشکل دارند نیز باید کمک کنیم که حل شود.

وی گفت: باید زیرساخت‌ها، عوامل و نیروها دقیق بررسی شوند و باید با دلیل دقیق و علمی اعلام شود و بگویید در جاده‌ای که تصادف صورت گرفته بود، اشکالات زیرساختی آن چه بوده است؟ بگویید که عوامل شما چقدر در آن جاده حضور دارند و چه تعداد دوربین در آن جاده قرار دارد. دلیل‌های علمی این‌ها هستند و همین‌طور نباید اظهار نظر شود. حتما از شما پاسخ می‌خواهم و پاسخ باید دقیقا علمی و درست باشد.

سلیمانی‌دشتکی تصریح کرد: راه‌های خوزستان و ایلام مثل هم هستند؛ اگر اینجا راه خوب ندارد ایلام هم راه خوب ندارد و هر دو از نظر زیرساخت‌های جاده‌ای مشکل دارند. ما کاری با جمعیت نداریم، ما کار با جمعیت اربعین داریم که در آن ۲۰،۱۰ روز تردد زیاد است. اشکالات را بیابید و اگر کاری از دست‌مان برمی‌آید انجام دهیم و کمک کنیم.

وی افزود: این موضوعات را دقیقا از شما می‌خواهم. اگر همه عوامل نیروی انتظامی را در سراسر کشور بسیج کنم این موضوع را می‌خواهم، اگر شده که آقای اشتری را به خوزستان بیاوریم من این موضوع را از شما می‌خواهم. همه در آنجا حضور داشتند؛ ۱۱ هزار نفر از یگان ویژه در آنجا مستقر بودند و تعداد زیادی از عوامل‌اش و حدود هفت تا ۱۰ نفر از معاونینش در آنجا مستقر بودند. در نهایت این موضوع را به دقت از شما می‌خواهیم و در همین جا انجام دهید تا به مرکز منعکس نکنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار