۱۶ پروژه مدیریت شهری همدان امروز پنجشنبه طی آیینی از طریق ارتباط زنده تصویری همزمان با سراسر کشور با دستور رییس جمهوری بهره برداری رسید.
کد خبر: ۹۴۵۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۴ 04 March 2021
بهرهبرداری از ۱۶ پروژه مدیریت شهری در همدانشهردار همدان در آیین بهره برداری از این پروژه‌ها افزود: این طرح‌ها در طول سال جاری به بهره برداری رسید و امروز به صورت نمادین از آن‌ها رونمایی شد.
 
یه گزارش  تابناک همدان، عباس صوفی اظهار داشت: منابع طبیعی استان، ۲ زمین بزرگ به مساحت ۲۵۰ هکتار در منطقه سد اکباتان و ۱۰۰ هکتار در منطقه حیدره، برای احداث پارک جنگلی به شهرداری واگذار کرد.

وی عنوان کرد: پارک جنگلی اکباتان فرا منطقه‌ای است و علاوه بر جذب گردشگر، میزبان تفریحات و اوقات فراغت مردم همدان است.

صوفی ادامه داد: از دیگر امکانات این پارک می‌توان به پارک خلاقیت برای کودکان، پارک ساحلی و شهربازی اشاره کرد.

شهردار همدان اضافه کرد: با مذاکرات انجام شده با دستگاه‌های مرتبط، از ساحل دریاچه سد اکباتان برای احداث پارک ساحلی این پارک جنگلی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه دومین پارک جنگلی همدان نیز در منطقه حیدره در سال آینده بهره برداری می‌شود خاطرنشان کرد: امسال ۲۸ زمین چمن مصنوعی، برای اوقات فراغت نوجوانان و جوانان همدان در محلات مختلف ساخته شده است.

صوفی اظهار داشت: منتظر تصویب طرح جامع شهری همدان هستیم که در آن احداث رینگ سوم شهر و قطار شهری همدان گنجانده شده است.

شهردار همدان افزود: این قطار شهری، مترو و مونو ریل نیست، بلکه صورت تراموا است که از سوی سامانه حمل و نقل شهری بسیار اهمیت دارد.

وی اظهار داشت: عملیات اجرایی زیر گذر بهشت، احداث مسیر دوچرخه، پروژه عصر طلایی هگمتانه با ۳۰۰ هزار متر مربع فضا و اسکای مال در سال آینده پیگیری می‌شود.

صوفی عنوان کرد: در حوزه فناوری پروژه اس. دی. آی را داشتیم و نرم افزار جامع شهرسازی تا سال آینده بهره برداری می‌شود.

وی ادامه داد: به منظور توسعه بیشتر شهر، بودجه یک هزار میلیارد تومانی امسال به هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.

شهردار همدان خاطر نشان کرد: در نوروز ۱۴۰۰ در کنار نصب المان‌های نوروزی، سه میلیون گل و ۱۰ هزار اصله درخت در سطح شهر همدان کاشته می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار