مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت:تا پایان سال ۱۴۰۱ تمام شهرستان‌های استان دارای بازارچه دائمی صنایع‌دستی خواهند شد.
کد خبر: ۹۴۵۶۵۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶ 03 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی مصطفی مرزبان افزود: در حال حاضر ۱۲ بازارچه دائمی صنایع‌دستی در شهرهای اراک (۳ بازارچه)، دلیجان، محلات، ساوه، آشتیان و خمین(۲ بازارچه)، شازند، فراهان و کمیجان داریم که دو شهرستان خنداب و سرچشمه محلات نیز تا پایان سال ۱۴۰۱ بازارچه دائمی صنایع‌دستی احداث خواهد شد.
مرزبان گفت: در سفر دو روزه وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به استان نوید احداث این دو بازارچه از محل اعتبارات ملی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از سوی ایشان داده شد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی افزود: با راه‌اندازی این بازارچه‌ها تمامی شهرستانهای استان، بازارچه دائمی صنایع‌دستی خواهند داشت.
او ادامه داد: ‌در حال حاضر به‌عنوان پیشتازترین استان در احداث بازارچه‌های دائمی صنایع‌دستی در کشور مطرح هستیم که این مهم خود نشانی بر اهمیت رونق صنایع دستی است تا در راستای رویکرد دولت مبنی بر حمایت از بنگاه‌های کوچک و خانگی تمامی غرفه‌های بازارچه های صنایع دستی به صورت تقریبا رایگان در اختیار هنرمندان برجسته استان قرار گیرد.
مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی یادآورشد: حمام تاریخی مامونیه در شهرستان زرندیه و بازارچه تاریخی محله ترخوران در شهرستان تفرش برای ایجاد بازارچه در این دو شهرستان به زودی احیا و بازسازی خواهد شد.
مرزبان اظهار داشت:در هر بازارچه بین ۱۰ تا ۱۲ غرفه احداث می شود و به طور میانگین برای ۲۰ تا ۵۰ نفر اشتغال مستقیم در این بازارچه فراهم خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار