در این مقاله قصد داریم تا شما را با مراحل طراحی کلبه چوبی آشنا کنیم ، اگر شما هم جزء علاقه مندان به کسب اطلاعات در این زمینه هستید ،با ما همراه باشید .
کد خبر: ۹۴۵۶۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴ 03 March 2021
  • در مرحله اول برای طراحی کلبه چوبی، باید شیوه زندگی ساکنین کلبه را در نظر بگیریم. مواردی مانند سن افراد ساکن، تعداد افراد ساکن، در نظر گرفتن امکانات خاص، تمایل برای داشتن خانه سنتی یا مدرن و ... در واقع باید گفت در این مرحله تمام موارد بهره برداری را باید به صورت کامل در نظر گرفت.
  • انتخاب ابعاد مناسب؛ بهتر است افراد این موضوع را بدانند که همیشه هم انتخاب کلبه بزرگتر خوب نیست. حتما باید به این مسئله توجه کرد که در هر قسمت کلبه قرار است چه اقدامی انجام داد و یا چه فعالیتی صورت گیرد که ابعاد آن را با توجه به اقدامات و فعالیت ها انتخاب کنیم. به عنوان مثال فردی می خواهد طراحی آشپزخانه اش تنها برای پخت و پز باشد ولی شخص دیگر ممکن است بخواهد آن جا را به اتاق نهار خوری تبدیل کند. حتی امکان اینکه یک فرد دیگر بخواهد آشپزخانه را اتاق نشیمن کند. بنابراین باید همه قسمت های کلبه با توجه به سلیقه یا نیاز های افراد طراحی و ساخته شود.
  • جزئیات را در نظر بگیرید؛ تخمین بودجه به درستی موضوع مهمی است به این دلیل که ممکن است در ابتدای طراحی به پارامترهایی که باعث افزایش قیمت نهایی شود. مواردی مانند زیرسازی های لازم، پنجره ها، کرسی پنجره ها و ... ممکن است قیمت ساخت کلبه چوبی را بیشتر کنند و از آن چیزی که فکرش را می کردید خیلی بیشتر شود که در این صورت ممکن است بین کارفرما و پیمانکار مشکلاتی به وجود آید.

مراحل طراحی کلبه چوبی

  • برقراری تعادل بین ابعاد، بودجه و کیفیت ضرورت بسیاری دارد جز مواردی که منابع ما نامحدود باشد. اینکه هر چیزی که برای طراحی در نظر داشته باشید و بتوانید آن را پیاده کنید کاملا اشتباه است زیرا باید در ابتدا به موارد ضروری پرداخت و پس از آن به تجملات رسیدگی کرد.
  • رسم کردن ایده های خود به جای صحبت با پیمانکار؛ همیشه بین پیمانکار و کارفرما در ساخت خانه یا کلبه های چوبی سوء تفاهم هایی به وجود می آید. خانه ای اجرا می شود ولی با طرحی که کارفرما در نظر داشته است بسیار متفاوت است به همین دلیل بهتر است ایده هایی که در ذهنتان است روی کاغذ طراحی کنید یا اینکه با توجه به عکس هایی که از خانه یا کلبه های چوبی می بینید ایده هایی را به صورت تصویری تهیه کنید و به پیمانکار خود نشان دهید. به خصوص در مواقعی که در ساخت آن نظارت ندارید.
  • انتخاب محل مناسب برای ساخت کلبه چوبی؛ باید به موارد مختلفی مانند پوشش گیاهی، آب و هوا، باد، منظره، صدا و ... در ساخت کلبه دقت بسیار زیادی داشت و بررسی کرد که هر کدام از این موارد چه تاثیری روی کلبه می توانند داشته باشند.
  • تصور کلبه چوبی خود قبل از ساخت؛ این فرض را داشته باشید که کلبه شما آماده است و شما در آن قدم می گذارید. احساسی که پیدا می کنید و صدایی که می شنوید. همه این ها را باید در طراحی خود در نظر بگیرید و همین باعث ایده دادن به شما شود.
  • سلیقه به خرج دادن یکی از مزیت های مهم در طراحی کلبه و یا خانه های چوبی به شمار می رود. تقریبا می توان گفت که همه نوع طرح را با چوب می توان طراحی کرد. بهتر است برای ایجاد طرحی منحصر به فرد کمی سلیقه به خرج دهید و به هیچ عنوان از اجرای طرح های جدید و نا متعارف ترس داشت.
  • شناسایی منابع چوبی؛ پیش از اینکه تصمیم به ساخت خانه چوبی داشته باشید بهتر است از منابع چوبی اطراف ساختمان خود اطلاعات جمع آوری کنید. پس از آن قیمت ها را مورد قیاس قرار دهید. پیدا کردن چوب مناسب برای کلبه خود یکی از موضوعات مهم است. قابل ذکر است که در نظر گرفتن نسبت وزن به مقاومت چوب های مختلف نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.
  • مشورت کردن نیز عاقلانه ترین راه در همه مسائل است زیرا زمانی که شما اولین تجربه در ساخت خانه چوبی را داشته باشید بهتر است که با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. در مورد ایده هایی که دارید حتما نظر او را بپرسید زیرا این کار باعث می شود از هزینه های اضافی جلوگیری شود.

در نهایت باید گفت مقدار بودجه ای که کارفرما برای کلبه خود در نظر گرفته است اهمیت بسیر زیادی دارد زیرا در ابتدای کار باید بدانیم که چقدر بودجه در اختیار داریم تا طبق آن طراحی را انجام دهیم.

شرکت رایمون سازه ( ویلا چوبی ) از سال 1385 در زمینه ساخت خانه پیش ساخته، کلبه چوبی، خانه چوبی و ویلای چوبی فعالیت می کند که  برای ساخت سازه های چوبی خود در کوتاه ترین زمان و مناسب ترین قیمت می توانید با کارشناسان مجرب این مجموعه تماس حاصل فرمایید. همچنین جهت استعلام قیمت کلبه چوبی نیز می توانید راهنمایی های لازم را دریافت کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار