مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام کرد: هیچ واحد تولیدی و اقتصادی استان، در سالی که نام «جهش تولید» را یدک می کشد، تعطیل نشده است.
کد خبر: ۹۴۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۶ 03 March 2021

 

به گزارش تابناک تهران،«صابر پرنیان» روز چهارشنبه در حاشیه بازدید دادستان عمومی و انقلاب تهران از شهرک صنعتی عباس‌آباد در جمع خبرنگاران گفت: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال جهش تولید نامگذاری شده، حتی یک واحد تولیدی نیز در سطح شهرک‌های صنعتی استان تهران تعطیل نشده و ۱۴۰ واحد تعطیل به چرخه تولید بازگشته است.

این مقام مسئول عنوان کرد: امسال شهرک‌های صنعتی استان تهران وضعیت بسیار مناسبی را پیش رو داشتند و در این ایام شاهد رشد ۸۶ درصدی اشتغال، ۸۲ درصدی بهره‌برداری از واحدهای تولیدی و ۲۱۵ درصدی سرمایه‌گذاری در شهرک‌های صنعتی هستیم.

وی افزود: در حوزه تأمین و تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز گام‌های مؤثری برداشته شده و امسال شاهد افزایش ۹۰ درصدی ظرفیت برق رسانی به شهرک‌های صنعتی استان نسبت به ۳۰ سال گذشته بودیم.

به گفته پرنیان، در حوزه تأمین آب نیز بزرگترین ظرفیت آبرسانی در جنوب‌شرق تهران و شهرک صنعتی عباس‌آباد در سال جاری انجام شد و آب مورد نیاز شهرک‌های صنعتی منطقه با پشتیبانی ۱۰۰ هزار نفر تأمین و ظرفیت بهره‌برداری آب نسبت به ۳۰ سال گذشته ۱۰۵ درصد افزایش یافت.

وی ادامه داد: با فعال شدن ۳ هزار و ۵۰۰ طرح راکد، در دو سال آینده نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر به ظرفیت اشتغال شهرک‌های صنعتی استان تهران افزوده می‌شود و تولیدکنندگان فقط باید به فکر تولید محصولات با کیفیت، رقابت‌پذیر و صادرات محور باشند تا شرایط برای رشد و توسعه فعالیت‌های صنعتی فراهم شود.

مدیرعامل شرکت‌های شهرک‌های صنعتی استان تهران بزرگترین قفل صنعت در شهرک‌های صنعتی را محدودیت‌ شعاع ۱۲۰ کیلومتری، بروکراسی اداری و افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی اعلام کرد و افزود: تلاش تمامی مسوولان رفع این مشکلات و محدودیت‌ها تا پایان امسال است تا تولیدکنندگان با توجه به الگوی حفظ محیط زیست، ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

پرنیان یادآور شد: در شرایطی شیوع ویروس کرونا، جنگ اقتصادی و تحریم دشمنان، کمبود هیچ کالایی در کشور احساس نشده و نهضت ساخت محصولات داخلی و تأمین مواد اولیه و ساخت ماشین‌آلات و کالاهای واسط در کشور آغاز شده تا مردم نیز اثرات این تولید را در سفره‌های خود ببینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار