استاندار زنجان با اشاره به اینکه علت حادثه شرکت دوا اخگر در دست بررسی است، گفت: حال مصدومان مساعد است.
کد خبر: ۹۴۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷ 02 March 2021

 

فتح‌الله حقیقی بعدازظهر امروز در کارگروه صادرات استان زنجان با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در شرکت «دوا اخگر» واقع در شهرک صنعتی شماره یک زنجان اظهار کرد: در این آتش‌سوزی ۹ نفر مصدوم شدند که از این تعداد پنج نفر آقا و چهار نفر خانم هستند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در این حادثه دو نفر دچار آتش‌سوزی ۴۸ تا ۵۲ درصدی شدند، بیان کرد: خوشبختانه این حادثه به سرعت مدیریت و مهار شد.

وی با اشاره به اینکه این واحد تولیدی در امر تولید لوازم آرایشی و بهداشتی با پایه الکل فعالیت می‌کند، عنوان کرد: در این شیفت ۳۰ نفر مشغول کار بودند.

حقیقی با اشاره به اینکه حال مصدومان مساعد است، تصریح کرد: اعلام شده دو نفر از مصدومان با درصد بالا دچار سوختگی شدند این افراد در صورت ضرورت به مرکز سوختگی در تهران ارجاع داده شوند.

استاندار زنجان با اشاره به تشکیل تیم حقیقیت یاب برای بررسی علت موضوع ادامه داد: عدم استفاده از تجهیزات ایمنی در این حادثه دیده می‌شود.

وی در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه صادرات کالا از استان طی ۱۱ ماه سال‌جاری افزایش یافته است، گفت: طی این بازه زمانی صادرات کالا در استان ۹ درصد افزایش دارد.

وی با اشاره به اینکه امید است تا پایان سال صادرات کالا از استان به بیش از ۲۵۰ میلیون دلار برسد، بیان کرد: با توجه به شرایط کرونایی طی فروردین‌ماه صادرات کالا در استان کاهش ۷۸ درصدی داشت ولی با مدیریت درست صادرات کالا افزایش یافته است.

حقیقی با اشاره به اینکه در راستای برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی برای سال ۱۴۰۰ قرارداد لازم بسته شود، تاکید کرد: شرایط کرونایی در این قراردادها مد نظر هر دو طرف باشد.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان در صادرات کالا نسبت به سطح کشور عملکرد بسیار خوبی دارد، خاطر نشان کرد: از نظر وزنی هم صادرات کالا ۱۳ درصد رشد یافته است.

 

افزایش صادرات در زنجان

مدیر کل گمرک استان زنجان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه صادرات ۱۰ ماهه سال‌جاری از نظر ارزشی ۲۰۳ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۷۶۵ دلار بوده است، اظهار کرد: صادرات از زنجان از نظر وزنی ۱۲۳ میلیون و ۴۸۱ هزار و ۴۵۵ کیلوگرم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد افزایش دلاری و ۱۰ درصد افزایش وزنی داشته است.

میرهاشم سیداحمدی با اشاره به اینکه عمده کالاهای صادراتی زنجان شمش روی، پروفیل، کاغذ فلوتینگ، خشکبار و ترانسفورماتور است، ادامه داد: مصنوعات از سنگ، محصولات لبنی، بنتونیت، پلیمر پروپیلن و شمش سرب، دیگر کالاهای صادراتی از زنجان است.

وی با اشاره به اینکه واردات ۱۰ ماهه سال‌جاری از نظر ارزشی ۲۷۸ میلیون و ۶۵۴ هزار و ۲۸۶ دلار و از نظر وزنی ۳۴۴ میلیون و ۹۱ هزار و ۵۱۷ کیلوگرم بوده است، ادامه داد: این میزان واردات نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷ درصد کاهش دلاری و ۹ درصد افزایش وزنی داشته است.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به اینکه عمده کالاهای وارداتی خاک روی، خمیر چوب، کاغذ و مقوای بازیافتی، ماشین‌آلات خط تولید، نخ پلی‌آمید، نخ پلی‌استر، پودر جاذب، پلی‌آمید و نوار پلاستیکی، تنظیم‌کننده ولتاژ بوده است، خاطر نشان کرد: سکسیونر، قطعات اتصال عایق و مقره، ورق فولادی، کاغذ تحریر، کاغذ کرافت، کاغذ تیشو و کاغذ سیگار، آوات از الیاف سنتیک، پارچه نبافته و روغن صنعتی نظر از دیگر کالاهای وارداتی به زنجان است.

سیداحمدی با اشاره به اینکه بیشتر واردات کالا به استان، مواد اولیه و ماشین‌آلات خط تولید است، عنوان کرد: کالای نهایی تولید شده خاصی به استان وارد نمی‌شود، این در حالی است که از استان، ماده اولیه که امکان استفاده آن در استان وجود دارد نیز خارج نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار