رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از سهم 30 درصدی ستاد اجرایی در اشتغال‌زایی سالیانه کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد این سهم سال آینده افزایش یابد.
کد خبر: ۹۴۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹ 02 March 2021

به گزارش تابناک قم، محمد مخبر ظهر امروز در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ۱۸۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن «پروژه برکت»، با بیان اینکه یکی از موارد بااهمیت در رشد جمعیت را مسکن عنوان کرد و گفت: ستاد اجرایی در این خصوص فعال شده و در کنار تقویت معیشت به دنبال رفع مشکل مسکن است.

وی تصریح کرد: قبلا زندگی به شکلی بود که در یک خانه چند خانواده زندگی می‌کردند اما امروز سبک زندگی تغییر کرده است پس باید در زمینه مسکن و معیشت کار کرد تا بتوانیم به رشد جمعیت و افزایش آمار ازدواج برسیم.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به تسهیلات ویژه ستاد اجرایی در خصوص ازدواج و جهیزیه افزود: با فعالیت‌هایی که ستاد در حوزه اشتغال‌زایی انجام می‌دهد 30 درصد اشتغال کشور را ستاد اجرایی ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه 160 هزار مسکن زیرمجموعه بنیاد در قالب‌های مختلف در حال ساخت است افزود: ابتدا قرار بود 300 هزار مسکن در طرح اقدام ملی شروع شود که از این بین 100 هزار مسکن را بنیاد متقبل شد.

مخبر با تاکید بر اینکه صنعت ساختمان چیزی قریب به 70 فعالیت صنعتی را پشتیبانی می‌کند خاطرنشان کرد: طرح اقدام ملی مسکن کار بسیار خوبی است و امیدواریم به سرعت بتوانیم ساخت و سازها را تکمیل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما در صنعت ساخت و ساز عقب هستیم گفت: در حالی که در بسیاری کشورها در چندماه ساختمان چند 10 طبقه می‌سازند هیچ توجیهی ندارد که ساختمان دوطبقه را طی سه سال بسازیم؛ امروز از نظر متخصص در کشور بسیار غنی هستیم و در هرجای کشور نخبگان حضور دارند ولی ما نتوانستیم آنها را به درستی به کار گرفته و تحولی در صنعت ساختمان ایجاد کنیم.

مخبر گفت: تاکید ما بر این است که در ساخت و سازهای آینده بنیاد به‌روزآوری تکنولوژی ساخت در حوزه‌های مختلف مدنظر قرار گیرد. امیدواریم سال آینده شاهد بهره‌برداری کامل از این پروژه‌های طرح اقدام ملی باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار