امام جمعه یزد:
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با بیان اینکه "ما مسئول اصلاح سبک آموزشی هستیم" گفت: باید روحیه خداجویی و خدمت به جامعه را در سیستم آموزشی وارد کرد.
کد خبر: ۹۴۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱ 02 March 2021

آیت‌الله محمدرضا ناصری به مناسبت هفته تربیت اسلامی با مربیان تربیتی و پرورش مدارس استان یزد دیدار داشت و در این مراسم اظهار داشت: انسان‌ها به نحوه‌های گوناگونی قضاوت می‌شوند و شاخص‌های ثروت، قدرت و علم شیوه درستی برای قضاوت در مورد خوبی یا بدی انسان‌ها نیست باید مبنای درست‌تر را پیدا کرده و در مسیر خوبی قدم برداریم.

وی گفت: هدف خلق و زندگی یکی از شاخص‌هایی است که تفکر در مورد آن انسان را در مسیر درست قرار می‌دهد، البته سبک زندگی هم مقوله مهمی است اما هدف زندگی بیشتر مورد غفلت واقع شده است.

ناصری تصریح کرد: فطرت انسان، کمال طلب است، انسان‌ها از ذلیل بودن احساس خوشایندی ندارند و عزت‌مندی در فطرت انسان نهفته است که خدای متعال این ویژگی‌ها و خصلت‌های برجسته را در وجود انسان نهادینه کرده است.

امام جمعه یزد عنوان کرد: انسان‌ها گاهی مواقع تحت تاثیر وسوسه‌های شیطان قرار می‌گیرد و فریب دستکش‌های مخملی که روی دستان آهنین است می‌خورد، این‌ها انسان را در مسیری خلاف فطرت هدایت می‌کنند و سبب می‌شود انسانی به دنبال ریاست، قدرت طلبی و ثروت طلبی برود.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی شیطانی نتیجه پایمال کردن خون شهدا است ادامه داد: ما باید سبک زندگی خود را ارزیابی کنیم و اگر این شیوه زندگی ما را به خدا می رساند، سبک زندگی اسلامی و الهی است و اگر نمی‌تواند ما را به خدا برساند، سبک زندگی شیطانی است و سبب پایمال شدن حق مردم و خون شهدا می‌شود افرادی فریفته زندگی و فرهنگ غرب شوند.

ناصری افزود: متاسفانه عده‌ای مغلوب فرهنگ غرب شدند و سبک زندگی خود را همچون آنها پایه می‌گذارند در حالی که خود غرب در این فرهنگ بی‌هویتی و پوچ مانده است، غرب با مشکلات بسیاری مواجه است و قصد دارد ما را در این سبک پر تنش غرق کند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار