نماینده نی ریز با بیان اینکه مسئولان باید در سال‌های گذشته برای تولید موبایل و لپ تاپ برنامه‌ریزی می‌کردند، افزود: کوتاهی متولیان امر در تولید موبایل و لپ تاپ ایرانی موجب عقب افتادگی کشور در این حوزه شده که هزینه این کوتاهی و اهمال را مردم باید بپردازند.
کد خبر: ۹۴۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰ 01 March 2021
به گزارش تابناک فارس: فرهاد طهماسبی با انتقاد از گرانی موبایل و لپ تاپ، گفت: از یک سو به دلیل محدودیت ارزی و کاهش واردات موبایل و لپ تاپ و از سوی دیگر رشد نرخ ارز، موجب افزایش قیمت این کالاها در بازار شده است.
 
او اضافه کرد: وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و ارتباطات و فناوری اطلاعات باید به دنبال تولید موبایل و لپ تاپ داخلی به منظور تامین نیاز مردم باشند، زیرا قیمت موبایل و لپ تاپ با درآمد یک سالِ یک کارگر برابر است به این معنا که فردی با حدود 2 میلیون تومان باید تمام دریافتی خود طی یک سال را پس انداز کرده تا در صورت ثبات قیمتی بتواند موبایل و لپ تاپ خریداری کند.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: به دلیل شیوع ویروس کرونا موبایل و لپ تاپ به یکی ملزومات و نیازهای اساسی دانش آموزان و دانشجویان تبدیل شده و از آنجا که قیمت این کالاها سربه فلک کشیده، باید تدابیر ویژه‌ای برای واردات این کالاها اتخاذ شود.
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه با تامین موبایل و لپ تاپ ارزان قیمت برای دانش آموزان و دانشجویان نیاز این افراد از بازار لوکس جدا می‌شود، تصریح کرد: دولت ارز مناسب را برای واردات موبایل و لپ تاپ را تخصیص دهد.
برچسب ها: موبایل ، لپ تاپ ، گرانی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار