مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس بانوی کرامت گفت: جشن بزرگ «شده‌ام 9 ساله» همزمان با عید مبعث با بهره‌مندی از ظرفیت رسانه ملی و فضای مجازی برای دختران مکلف شده برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۴۴۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰ 01 March 2021

به گزارش تابناک قم، مریم شهبازی‌زاده اظهار کرد: از آن جایی که جشن تکلیف یکی از ماندگارترین خاطره ها در ذهن دختران و پسران نومکلف است و با توجه به شرایط کرونایی امسال و محروم بودن دانش آموزان از برنامه های فرهنگی، آستان مقدس بانوی کرامت با همکاری آموزش و پرورش، کانون فرهنگی مساجد، ستاد اقامه نماز و رسانه ملی و دیگر نهادهای مرتبط تصمیم گرفتند که جشن شده‌ام ۹ ساله را در سال جاری به صورت مجازی و در بستر رسانه برگزار کنند تا تمامی دختران نومکلف ایران زمین و به ویژه دختران مناطق محروم بتوانند از برنامه ها و محتوای برنامه‌ریزی شده در این مراسم جشن استفاده کنند و این جشن به خاطره ای ماندگار در ذهن آنها تبدیل شود.

وی اضافه کرد: این مراسم جشن در سال‌های گذشته به صورت حضوری در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شد اما در سال جاری اضافه بر ویژه برنامه‌های محوری جشن، مسابقات زیاد دیگری نیز برای دختران نو مکلف در نظر گرفته شده است.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس عنوان کرد: دختران نو مکلف پس از ثبت نام و تکمیل فرم ثبت نام در جشن می‌توانند در مسابقه «پرواز فرشته» که مرتبط با محتوای جشن تکلیف است، شرکت کنند.

وی اضافه کرد: مسابقه «پرواز فرشته» با محوریت جشن فرشته (جشن تکلیف خانگی برای دختران)، آوای فرشته و عکس فرشته برگزار می‌شود که دختران نومکلف با انجام این برنامه‌ها در خانه‌ می توانند تصاویر مرتبط با اجرای این برنامه‌ها را به آیدی مراسم جشن در امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) ارسال کنند و این تصاویر در سایت و کانال مخصوص جشن تکلیف بارگذاری خواهد شد.

شهبازی‌زاده تصریح کرد: از زمان ثبت نام در این جشن تا زمان برگزاری جشن یعنی مبعث پیامبر(ص) محتوای اخلاقی، اعتقادی و احکامی در کانال با طراحی جذاب و کودکانه در قالب های کلیپ، انیمیشن، صوت، تصویر نوشته در کانال« شده‌ام ۹ ساله»بارگزاری خواهد شد و در واقع دختران نومکلف در این بازه زمانی با تعالیم پرورشی و معارفی مورد نیاز این دوره از قبیل احکام، بحث مرجع تقلید، وظایف مکلف، حجاب، احترام به بزرگ‌تر از ظریق کانال آشنا خواهند شد.

وی ادامه داد: پخش مستقیم این مراسم از رسانه ملی، آموزش چند رسانه ای احکام،در نظر گرفتن آیدی پشتیبان در ایتا به منطور پاسخگویی به سوالات مخاطبین، در نظر گرفتن خط تلفن ثابت به منطور پاسخگویی به سوالات مخاطبین، امکان پیش ثبت نام گروهی دانش آموزان توسط مدیران مدرسه‌ها از ویژگی‌های این جشنواره برای دختران نومکلف است.

شهبازی‌زاده عنوان کرد: دانش آموزان دختر پایه سوم ابتدایی، اولیاء محترم دانش آموزان ، مدیران و معاونان پرورشی و آموزگاران، مسئولان و مرببان کانون های مساجد و اعضای محترم ستاد اقامه نماز و تمامی فعالان فرهنگی دغدغه مند می‌توانند در برگزاری هر چه بهتر مراسم این جشن با آستان مقدس حضرت معصومه(س) و امور فرهنگی خواهران همکاری داشته باشند.

مسئول امور فرهنگی خواهران آستان مقدس تصریح کرد: این مراسم جشن همزمان با عید مبعث یعنی ۲۱ اسفندماه از رسانه ملی پخش خواهد شد و برخورداری از جوایز ارزنده و متبرک فاطمی،تبلت دانش آموزی و امکان ثبت نام فردی و گروهی از مدارس و کانون ها از سوی مسیولان مربوطه سراسر کشور از مزایای برگزاری این مراسم جشن برای دختران نومکلف است.

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان با ثبت نام در آدرس اینترنتی http://9sale.amfm.ir می‌توانند در این جشن شرکت کنند، گفت: دختران نومکلف از طریق کانال دانش آموزی شاد به آدرس https://shad.ir/jashneebadatmedu نیز می‌توانند در این جشن بزرگ ثبت نام کنند.

شهبازی‌زاده از اختصاص «بسته فرشته ها» برای دختران نومکلف یاد کرد و گفت: محتویات این بسته شامل چادر نماز(جنس تترون، قد ۱۵۰)، سجاده(نخی درجه یک، با آستری لایه چسبدار)، کیف(فوم با ترکیبی از پارچه تترون)، مهر، تسبیح دست ساز خادمان حضرت(س) و بسته متبرک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) است که خانواده از طریق لینکhttps://zaer.amfm.ir/ می‌توانند به صورت اینترنتی این بسته را برای فرزندان خود خریداری کنند که البته این بسته‌ها با مشارکت مؤسسه فرهنگی اقتصادی زائر کریمه برای دختران درنطر گرفته شده است.

لازم به ذکر است، خانواده‌ها برای کسب اطلاع درباره «بسته فرشته» می‌توانند با شماره ۰۹۱۲۳۵۳۲۶۶۵تماس بگیرند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار