فرماندار خمیر:
تابناک-فرماندار خمیر گفت: بسیاری از بانوان بندر خمیرظرفیت کارآفرینی و فعالیت اقتصادی دارند و در بخش های مختلف از جمله صنایع‌دستی و بوم گردی در شهرستان نقش‌آفرینی می‌کنند.
کد خبر: ۹۴۴۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۷ 28 February 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان میرهاشم خواستار به همراه با هیأتی متشکل از خانم حیدری(همسر استاندار هرمزگان)، مریم یگانه مدیران کل امور بانوان استانداری هرمزگان، سید اسماء کریمی مدیرکل فنی و حرفه ای، مریم پشتکوهی کانون پرورش فکری کودکان و همچنین فاطمه رکن الدینی مدیرکل روابط عمومی امور بین‌الملل استانداری
از اداره فنی حرفه ای، سالن ورزشی بانوان ، خانه بوم‌گردی سنچه در بندرخمیر بازدید و در ادامه نشستی با مدیران مذکور برگزار کرد.

فرماندار خمیر در این نشست با بیان اینکه نیمی از جمعیت شهرستان را بانوان تشکیل می دهند اظهار کرد: بانوان این شهرستان علی رغم کاستی ها ، در هر عرصه ای که امکان حضور و فعالیت آنها فراهم شده است ، خوش درخشیده اند.

وی افزود: بسیاری از بانوان شهرستان خمیر ظرفیت کارآفرینی و فعالیت اقتصادی دارند و در بخش های مختلف از جمله صنایع‌دستی و بوم گردی در شهرستان نقش‌آفرینی می‌کنند.
میرهاشم خواستار همچنین گفت:هم اینک در شهرستان خمیر از توانمندی های زنان در مدیریت دستگاه ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا ،دهیاری ها و سایر حوزه ها به عنوان کارشناس و متخصص استفاده می شود.
فرماندار خمیر در ادامه با اشاره به سرانه ورزشی بانوان ورزشکار گفت:تلاش ما بر این است تا سرانه فضای ورزشی در سطح شهرستان افزایش یابد و زیرساخت های ورزشی بویژه در حوزه بانوان تقویت شود گرچه با احتساب جمعیت ۶۰ هزار نفری شهرستان، سرانه فضای ورزشی در مقایسه با شهرستان های دیگر از وضعیت مناسبی برخوردار است.
این مقام مسوول همچنین عنوان کرد: امروز با توجهی که به ورزش بانوان صورت گرفته شاهد افزایش رشته های ورزشی و حضور بانوان ورزشکار در میادین مختلف استانی و حتی ملی در رشته های مختلف هستیم.
وی خاطر نشان کرد: با این وجود موانع و مشکلاتی نیز در حوزه بانوان وجود دارد که این مشکلات شناسایی و رفع خواهد شد.
مهندس خواستار در ادامه بر اصلاح فرهنگ کار و تلاش به عنوان یک موضوع مهم تاکید کرد و افزود: با آموزش و مهارت در آموزش فنی و حرفه ای می توان در حوزه تولید و کارآفرینی موفق شد.
وی افزود:آموزش های فنی و حرفه ای به دلیل توانمندسازی نیروی انسانی و ارتقای توانمندی های فناورانه می تواند نقش مهمی را در دستیابی به اهداف توسعه ایفا نماید.
فرماندار خمیر همچنین عنوان کرد:هرچند در سال های اخیر نگاه ویژه ای درحوزه مهارت های فنی و حرفه ای و کارگاه های آموزشی در شهرستان صورت گرفته اما باید توجه بیشتری در این امر صورت گیرد چرا که هنوز در ابتدای کار هستیم.
این مقام مسوول ادامه داد:یکی ازظرفیت های شهرستان خمیر در زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی معدن آهک و کارخانه سیمان شهرستان است که نیازمند تلاش و اهتمام بیشتر و تربیت نیروی ماهر در این حوزه ها است.
خواستار همچنین در خصوص احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان خمیر گفت: وجود فضای آموزشی مناسب می تواند در ارائه مطلوبتر آموزش های مهارتی به اقشار مختلف کمک بسزایی داشته باشد و یکی از دغدغه های ما در شهرستان، احداث ساختمان مرکز فنی حرفه ای می باشد که انتظار می رود سازمان فنی حرفه ای درساخت این مرکز آموزشی تسریع کند ضمن اینکه ما با تمام توان در جهت احداث ساختمان مرکز در شهرستان پای کار هستیم .
وی همچنین به احداث کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان یکی از نهادهاي اصلی هنری یاد کرد و گفت:این کانون با فعالیت ها و برنامه های خود می تواند نقش تاثیرگذاری در آینده ی کودکان و نوجوانان داشته باشد و حتی در حل مشکلات فرهنگی جامعه به مسئولان کمک کند.
ایشان خواستار احداث ساختمان و تجهیزات این مرکز در شهرستان شد.

فرماندارخمیر در ادامه به موضوع کرونا و آسیب‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت:هرچند کرونا طی یک سال گذشته وقت بسیار زیادی را از ما گرفت و باعث وقفه در بسیاری از برنامه ها در شهرستان شد اما باز هم فعالیت ها و طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان پیگیری شدند که منجر به بهره برداری پروژه های زیادی در هفته دولت و دهه فجر سال جاری شدند.
قابل ذکر است پیش از این نشست فرماندارخمیر همراه با مدیران مذکور از سالن های ورزشی در مجموعه ورزشی آزادی بندرخمیر بازدید کرد.همچنین معارفه رئیس جدید ورزش بانوان شهرستان خمیر با حضور فرماندار انجام شد.
بازدید از چندین زمین جهت احداث ساختمان مرکز آموزش فنی و حرفه ای و کانون پرورش فکری کودکان از دیگر برنامه های فرماندار بوده است.

انتهای خبر /523

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار