عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مداخله در نرخ ارز و اینکه قیمت ارز بالاتر از آن چیزی است که در اقتصاد ما محاسبه می‌شود و این کار بنا به خواست دولت بوده است، گفت: دولت بارها در افزایش قیمت ارز دخالت داشته و رشد قیمت‌ها در بازار نیز ناشی از همین دخالت‌ها است.
کد خبر: ۹۴۴۴۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۶ 28 February 2021

تابناک فارس به نقل از آنا: جعفر قادری  با اشاره به اظهارات محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مداخله در نرخ ارز و اینکه قیمت ارز بالاتر از آن چیزی است که در اقتصاد ما محاسبه می‌شود و این کار بنا به خواست دولت بوده است، گفت: دولت بارها در افزایش قیمت ارز دخالت داشته و رشد قیمت‌ها در بازار نیز ناشی از همین دخالت‌ها است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طبعا اگر دولت درست مدیریت می‌کرد نظام ارزی ما که نظام ارزی شناور مدیریت شده است باید نرخ ارز را به سمت کمتر از ٢٠ هزار تومان هدایت می‌کرد، افزود: متاسفانه به علت دخالت‌ها و مدیریت بد دولت نرخ ارز به بیش از ٣٠ هزار تومان هم رسیده و اکنون که نرخ ارز کاهش پیدا می‌کنند این اتفاق عملا نمودی در کاهش قیمت‌ها نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در بازا با ارز ٣٠ هزار تومانی تثبیت شده و اکنون با کاهش نرخ ارز روند کاهشی به خود نمی‌گیرند، تصریح کرد: نتیجه بهم خوردن این توازن تورم، رکود و پیام‌های بدی است که به خارج از کشور مخابره می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وضعیت فعلی حاکم بر بازار و ارز نتیجه سوء تدبیری است که دولت داشته است، گفت: متاسفانه سوء تدبیر و مدیریت مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد که بی‌ثباتی‌های فعلی در بحث قیمت‌ها زاییده آن است.

وی با تاکید بر اینکه بدترین دخالت را دولت در نظام ارزی داشته است، گفت: انتظار این بود که دولت نظام ارزی را مدیریت کند و به نظام ارزی شناور مدیریت شده پایبند باشد که متاسفانه این مهم رخ نداد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار