مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با اشاره به راه‌اندازی پویش اهدای خون فوتبالی‌ها از هشت الی ۲۵ اسفند در کشور از سوی سازمان انتقال خون ایران از همه ورزشکاران، فوتبالیست‌ها و فوتبال دوستان برای پیوستن به این پویش در استان کرمانشاه دعوت کرد.
کد خبر: ۹۴۴۴۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷ 28 February 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «پژمان صالحی‌فر» با اشاره به اینکه این پویش به یاد مرحومان «علی انصاریان» و «مهرداد میناوند» ۲ ملی‌پوش سابق کشورمان راه‌اندازی شده است، افزود: انتظار داریم اهالی فوتبال در استان کرمانشاه حضور چشمگیری در این پویش داشته باشند.

او گفت: در مدت ۱۶ روز برپایی این پویش، مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه آماده خونگیری از اهالی فوتبال است و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۸ الی ۱۳ و ۱۵ الی ۲۰ اقدام به اهدای خون خود کنند.

وی یادآوری کرد که اعضای تیم‌های فوتبال در استان کرمانشاه می‌توانند با لباس ورزشی و آرم باشگاه خود در مرکز انتقال خون حضور یابند و خون خود را به نیازمندان اهدا نمایند.

کاهش ۷.۲ درصدی آمار اهداکنندگان خون

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه در ادامه این گفت و گو به اهدای خون ۳۹هزار و ۸۸ نفر در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری در استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۹۳.۳ درصد مرد و ۶.۷ درصد اهدا کنندگان زن بودند.

صالحی‌فر با بیان اینکه در مدت مشابه سال قبل شاهد اهدای خون ۴۲ هزار نفر از مردم کرمانشاه بودیم، افزود: آمار اهدا کنندگان خون استان در ۱۱ ماه سپری شده از سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۲ درصد کاهش نشان می دهد.

وی اما گفت که اما آمار بانوان اهدا کننده خون از رقم ۵.۷ در سال گذشته، امسال به ۶.۷ افزایش یافته است.

او با بیان اینکه شاهد افت محسوس تعداد اهدا کنندگان خون در استان هستیم، افزود: باید در نیمه دوم اسفند این کاهش را جبران کنیم چرا که به ذخیره خون کافی در ایام نوروز نیاز داریم.

براساس اعلام رئیس هیات فوتبال استان کرمانشاه ۳۶ مدرسه فوتبال در استان فعال است که از این تعداد ۱۴ مدرسه زیر نظر هیات و ۲۲ مدرسه نیز به شکل خصوصی در حال فعالیت و آموزش علاقه‌مندان است.

محبی زنگنه همچنین از فعالیت ۱۳ هزار و ۳۸۸ ورزشکار سازمان یافته زیر نظر هیات فوتبال کرمانشاه خبر داد و گفت: ۱۲ هزار و ۵۰۸ نفر آنها را پسران و ۸۸۰ نفر را نیز دختران تشکیل می‌دهند.

استان کرمانشاه کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار