خرید‌های شب عید باید کنترل شود؛
تابناک سمنان: نوید دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن ابراز نگرانی از کاهش قابل توجه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برخی مناطق این استان از آن به عنوان به‌صدا درآمدن زنگ خطر برای مردم این استان تعبیر کرد.
کد خبر: ۹۴۴۳۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۳ 28 February 2021

ضررهای کرونا به کسبه استان سمنان؛ روایت ویروسی کوچک با توان بالا - خبرگزاری  بازار - سایت خبری بازار

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان و به ویژه در برخی مناطق تحت‌پوشش با کاهش قابل توجه روبرو بوده است.

رئیس علوم پزشکی سمنان از روند افزایشی شناسایی موارد مثبت سرپایی در شهرستان‌های شش‌گانه تحت‌پوشش علوم پزشکی سمنان خبر داد و افزود: طی 48 ساعت گذشته 17 بیمار مثبت جدید در مناطق تحت پوشش شناسایی و بستری شدند.

نوید دانایی ضمن دعوت از شهروندان به رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی افزود: در حال حاضر آنچه بیش از همه جامعه ما را تهدید می‌کند خریدهای شب عید و رفت و آمد بالای مردم در خیابان‌ها و معابر شهری است که باید کنترل شود.

وی بر لزوم مراجعه سریع‌تر بیماران به مراکز بیمارستانی تاکید و اظهار کرد: از عموم شهروندانی که دارای هرگونه علائمی از سرماخوردگی یا دیگر علائم کروناویروس هستند می‌خواهیم به سرعت به مراکز درمانی استان و خصوصا مراکز منتخب مراجعه کنند تا فرآیند درمان آنها پیش از رسیدن به شرایط دشوار آغاز شود.

دانایی با بیان اینکه موارد مثبت سرپایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه در روزهای اخیر روند رو به افزایشی داشته تصریح کرد: متاسفانه در چند روز اخیر هم موارد سرپایی و هم موارد تست مثبت در استان افزایش داشته است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس استان با ابراز نگرانی از این روند رو به افزایش مبتلایان گفت: البته یکی از دلایل این افزایش به گسترش فعالیت های بیماریابی دانشگاه برمی‌گردد که در قالب طرح سردار سلیمانی در استان در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هرگاه موارد سرپایی افزایش بیابد به تدریج تست‌های مثبت نیز افزایش و بعد از 14 روز موارد مرگ ناشی از کووید19 نیز افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان خاطرنشان کرد: اگر این روند ادامه بیابد باید در روزهای آتی منتظر شرایط بدتری نیز باشیم لذا انتظار می رود که مردم با رعایت جدی پروتکل‌ها و حفظ فاصله گذاری اجتماعی همکاران ما را در کنترل این بیماری همه‌گیر یاری کنند.

این پزشک فوق‌تخصص در پاسخ به پرسش ایسنا در خصوص مشاهده موارد جهش یافته کرونا در استان گفت: تاکنون هیچ‌گونه ویروس جهش یافته‌ای در استان مشهده نشده است البته مواردی تست بوده که به آزمایشگاه ارسال شده اما تاکنون خوشبختانه هیچگونه مبتلایی به کرونای موسوم به انگلیسی و افریقایی در مناطق تحت پوشش دانشگاه نداشته‌ایم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان یادآوری کرد: چه مواردی از گونه‌های جهش‌یافته در استان مشاهده شود و چه فعلا مواردی رویت نشود عموم شهروندان باید در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و پرهیز از دورهمی‌ها باید جدی باشند تا مدافعان سلامت بتوانند در شرایط بهتری به مقابله با این ویروس عالمگیر و کنترل بیماری کمک کنند.

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار